رييس نمايندگي وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: صنعتگران استان باید از سفارتخانه های کشور بخواهند به جد پیگیر مشکلات این قشر باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ؛ محمدرضا كارشناس در دیدار با رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه یکی از کارویژه های سفارتخانه های کشور رسیدگی به امور بازرگانی، صنعت و اقتصادی است، اظهار کرد: زمینه های زیادی برای همکاری میان خانه و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی افزود: ما می توانیم حلقه اتصالی میان صنعتگران و سفارتخانه ها باشیم.

کارشناس با اشاره به ارزش های تاریخی و گردشگری استان اصفهان، گفت: امروز تعداد زیاد واحدهای تولیدی موجود در این استان باعث شده است ارزش دیگری هم به ارزش های آن اضافه شود.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای برقرای ارتباط میان صنعتگران و نمایندگان، اعلام کرد: اطلاعاتی که فعالان اقتصادی اصفهان درباره مسائل و نیازهای برون مرزی خود به ما خواهند داد حتی می تواند در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

کارشناس با بیان اینکه خانه باید مسیر ارتباط تولیدکنندگان و صنعتگران با نیایندگی وزارتخانه باشد، اظهار کرد: اگر این واحدها به صورت هماهنگ با هم عمل کنند توانایی بیشتری در استفاده از توانمندی های سفارتخانه ها خواهند داشت.

رييس نمايندگي وزارت امور خارجه در استان اصفهان به تحریم ها اشاره کرد و گفت: باید همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت استان درباره حضور و نحوه جذب سرمایه گذاران خارجی صحبت و راهکارهای عملی اتخاذ کنیم.

کارشناس ادامه داد: این نماندگی باید میان خانه صنعت، معدن و تجارت استان با تشکل های مشابه در سایر کشورها ارتباطات لازم را برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر لیستی از طرح های استان اصفهان که نیازمند سرمایه گذاری هستند و تهیه و به این نمایندگی داده شود، می توانیم از طریق نمایندگانمان در سایر کشورها با سرمایه گذاران خارجی ارتباط برقرار و آمادگی خود را برای پذیرش سرمایه های آنها اعلام کنیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در این دیدار با بیان اینکه نمایندگی وزارت امور خارجه استان در زمینه مسایل برون مرزی می تواند کمک موثری به صنعتگران بکند، پیشنهاد کرد: نشستی با حضور صنعتگران و انجمن های همگن خانه و مسوولان نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان برگزار شود تا صنعتگران مشکلات، نیازها و درخواست های برون مرزی خود را اعلام کنند و مسوولان نمایندگی راهکارها را برای آنها تشریح کنند.

وی ادامه داد: خانه به جمع آوری اطلاعات درباره مشکلات برون مرزی تولیدکنندگان در زمینه صادرات و ... می پردازد تا با اشتراک این اطلاعات با نمایندگی وزارت، زمینه گسترش صادرات برای استان فراهم شود.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به تفویض اختیار انجام شده از سوی وزارتخانه به خانه ها گفت: از این پس خانه ها به امور صادراتی و مسائل برون مرزی خود دقت بیشتری خواهند داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.