نایب رئیس مجلس گفت: طی دو سال گذشته ‌40 میلیارد دلار ذخیره ارزی ذخیره‌سازی کرده‌ایم و اگر 10 سال این کار انجام می‌شد امروز بیش از 500 میلیارد دلار درآمد و ذخایر ارزی می‌داشتیم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در ادامه سخنانش در سومین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که در اردوگاه شهید بهشتی مشهد مقدس در حال برگزاری است، اظهار کرد: باید درآمدهای نفت در صندوق توسعه ملی ذخیره شود چرا که در این راستا قطعا این درآمدها سبب حرکت اقتصادی کشور و حرکت موتور تولید می‌شود.

وی افزود: ما دو سال است که این درآمدها را ذخیره‌سازی کرده‌ایم و امروز 40 میلیارد دلار ذخیره ارزی داریم در حالی که اگر 10 سال این کار انجام می‌شد امروز بیش از 500 میلیارد دلار درآمد و ذخایر ارزی می‌داشتیم و قطعا با این میزان دیگر آمریکا جرأت تحریم کردن ایران را نداشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حضرت یوسف (ع) در زمان قبول مسئولیت اقتصادی کشور مصر عنوان کرد که یکی از ویژگی‌های من امانتداری و تعهد به بیت‌المال است و ذره‌ای به بیت‌المال خیانت نمی‌کنم بنابراین این ویژگی باید نخستین ویژگی مدیران در نظام اسلامی باشد؛ اتکاء به خدای متعال رمز قدرت و موفقیت رهبری انقلاب است.

وی ادامه داد: ما باید با همان روحیه‌ای که در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم وارد جهاد اقتصادی و عرصه اقتصاد شویم تا بدین ترتیب بتوانیم به جایگاهی عظیم و بلند اقتصادی در سطح جهان دست یابیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به مصرف روزانه 650 میلیون مترمکعب گاز در کشور گفت: اگر مردم ما بتوانند به گونه‌ای در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند که 650 میلیون مترمکعب را به نصف برسانند خواهیم توانست گاز را به اروپا صادر کرده و اگر روزی قرار بود آنها ما را تحریم کنند قبل از آن هم ما گاز را بر آنها تحریم می‌کردیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ایران اسلامی علاوه بر قدرت توانایی رهبر معظم انقلاب و نیروی انسانی قوی ظرفیت‌های استثنایی بسیاری دارد که البته رهبری فرزانه و متعهد در برابر خداوند یکی از برکات نظام مقدس ایران است.

وی در خاتمه با بیان اینکه هر چه داریم در سایه رهبری صالح نظام است خاطر نشان کرد: امروز بصیرت عمیق سیاسی یکی از مهمترین نیازها است بنابراین باید توجه کرد سرعت گرفتن در غیر از مسیر بصیرت سبب فاصله گرفتن از مقصد می‌شود چرا که آنچه که فاصله را نزدیک می‌کند بصیرت است/  س

برچسب ها: چهل ، میلیارد ، دلار ، ذخیره ، ارزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.