دانشگاه کلرادو پس از تیراندازی در شهر اورورا ، بخشی از پردیس و خوابگاه های خود را به جوانان دارای سلاح اختصاص داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لوفیگارو؛ با وجود اختصاص فضای ویژه برای دارندگان سلاح، کسی حاضر به استقرار در این خوابگاهها نیست.

همچنين؛ با گذشت 3 ماه از اجرای این برنامه ، خوابگاهها همچنان خالی بوده و تنها تعداد اندکی از دانشجویان که مجوز حمل سلاح داشتند، در این مکان مستقر شده اند.
دانشگاه کلرادو از سال 1994 ورود سلاح به خوابگاه های دانشجویی را ممنوع کرده، اما در ماه مارس گذشته به دنبال تصمیم دیوان عالی کشور در تصمیم خود بازبینی کرد.
قابل ذکر است که در آمریکا، حمل سلاح قانونی است و به دنبال آن دانشگاه کلرادو نیز بر همین اساس مجبور به لغو این حکم شد، اما اعلام کرد؛ دانشجویانی که مجوز حمل سلاح دارند و می خواهند در خوابگاه دانشگاه زندگی کنند، باید جدا از سایر دانشجویان باشند.
شايان ذکر است؛ عامل تیراندازی اخیر در همین ایالت که در جریان پخش فیلم بتمن صورت گرفت، در همین دانشگاه در دوره دکترا تحصیل می کرد.
خوابگاه ویژه دارندگان سلاح خارج از محوطه دانشگاه است و گنجایش 50 نفر دارد. البته ورود سلاح تنها به خوابگاه امکانپذیر است و دانشجویان حق ندارند سلاح های خود را وارد دانشگاه کنند.
ماه گذشته نیز یک عضو دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کلرادو هنگامی که قصد داشت سلاح خود را به همکارش نشان دهد، او را بطور اتفاقی مصدوم کرد. این حادثه باعث برکناری او شد.
خاطرنشان مي شود؛ کارکنان اداری دانشگاه کلرادو طوماری پر کرده اند و از مسئولان دانشگاه خواسته اند تا یک همه پرسی بر سر جایگاه سلاح در خوابگاههای دانشجویی برگزار کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار