نمايشگاههاي گردشگري برلين و شانگهاي چين فرصت هاي طلايي براي معرفي و فعال كردن گردشگري كشور بود كه به راحتي از دست رفت.

مهتاب نوري كارشناس گردشگري در گفتگو با خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: آژانس هاي گردشگري ايران به دليل ضعف مديريت مسئولان در انزوا قرار گرفته اند.

وي با اشاره به فرصت هاي از دست رفته ايران جهت حضور در نمايشگاههاي بين المللي اظهار داشت: نمايشگاههاي گردشگري برلين و شانگهاي چين، فرصت هاي طلايي براي معرفي و فعال كردن صنعت گردشگري كشور بود كه به راحتي از دست رفت.

وي افزود: نمايشگاه گردشگري بين المللي برلين هرسال در نيمه دم اسفند برگزار مي شود كه ايران بدليل مسائل مالي فرصت حضور در اين نمايشگاه معبر گردشگري را از دست داد تا بدين ترتيب بخشي از بازار هدف گردشگري كشور از دست برود.

نوري اضافه كرد: آژانس داران ايراني در نمايشگاه گردشگري شانگهاي چين نيز بسيار ضعيف ظاهر شدند بطوريكه نه تنها غرفه ايي در سالن هاي گردشگري پنج قاره دنيا ندارد بلكه فضايي بسيار كوچك در سالن هتل هاي، به ايران اختصاص داده شده كه هيچ آژانس گردشگري به جز آژانس هاي ايراني در آن حضور ندارند.

نوري تصريح كرد: شركت در نمايشگاههاي بين المللي تاثير بسيار مطلوبي در معرفي جاذبه هاي گردشگري كشور و برقراري ارتباط با آژانس هاي ساير كشورها جهت جذب توريسم دارد، اما انگار مسئولان ميراث فرهنگي يا به اين امر واقف نيستند و يا چندان اهميتي به آن نمي دهند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.