مدیرکل ثبت احوال استان کردستان گفت:براساس آمارها 25 درصد از طلاق های استان کردستان در طول مدت کمتر از یک سال زندگی مشترک صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، خسروی گفت: از جمله شاخص های رسیدن به جمعیت مطلوب بحث ازدواج، باروری، طلاق، مهاجرت و مرگ و میر است، که در این میان میانگین سن ازدواج نقش اساسی در باروری دارد.
وی افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری میانگین سن ازدواج استان کردستان در بخش آقایان 27 سال و در زنان 22 سال بوده است.

خسروی در همین راستا ادامه داد: میانگین سن طلاق در بخش آقایان 32 سال و در زنان 27 سال بوده که 25 درصد از طلاق های استان کردستان در طول مدت ازدواج کمتر از یک سال صورت گرفته است.

وی گفت: میزان ولادت شش ماهه نخست امسال چهارده هزار و 292 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 90 که چهارده هزار و 354 نفر بود، به میزان 43 صدم درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با اشاره به اینکه ثبت واقعه ازدواج در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، اعلام کرد: در شش ماهه نخست امسال 9 هزار و 355 واقعه ازوداج به ثبت رسیده که 9.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین میزان 2.46 درصد افزایش طلاق در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

وی در پایان گفت: در هر شبانه روز در استان کردستان 75 واقعه ولادت به ثبت می رسد که به طور میانگین در هر ساعت سه نفر متولد می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.