اعضای ارشد کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز چهارشنبه از نیروی هوایی این کشور به سبب هدر دادن یک میلیارد دلار بودجه سیستم حمایت لجستیکی که هم اکنون لغو شده است انتقاد و آن را یکی از نمونه های بارز سوء مدیریت توصیف کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز ، کارل لوین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا و سناتور جان مک کین عضو ارشد جمهوری خواه این کمیته خواستار توضیح لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا درباره این موضوع و مجازات عاملان آن شدند.
سناتور های آمریکایی در نامه ای به پانتا نوشتند: باید به مردم و مالیات دهندگان توضیح داد که نیروی هوایی این پول را کجا و چگونه بدون دستیابی به قابلیت های نظامی قابل توجه هزینه کرد ، چه کسی مسئول آن است و وزارت دفاع چه اقداماتی انجام خواهد داد تا اطمینان دهد این اتفاق بار دیگر تکرار نخواهد شد.
سناتورها اعلام کردند نیروی هوایی آمریکا پس از آن که به این نتیجه رسید برای موثر بودن این برنامه به یک میلیارد دلار دیگر نیاز دارد اجرای آن را لغو کرد. آنها اعلام کردند مقامات نیروی هوایی به سناتورها گفته بودند برای اجرای این برنامه نرم افزارها و سخت افزارهایی به ارزش صد و پنجاه میليون دلار دریافت کرده بودند. آن استفانک سخنگوی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد نیروی هوایی آمریکا تصمیم به لغو این برنامه و انتخاب گزینه های دیگر گرفت.
 سناتورهای آمریکایی از پانتا خواستند به چند سوال درباره احتمال بازگردادن مبالغی از این بودجه و این که چه عاملی سبب شکست اجرای این برنامه شده است و چرا لغو آن این همه زمان بر بود ، پاسخ دهد.
آنها همچنین این سوال را مطرح کردند که وزارت دفاع قصد دارد چه تغییراتی در سیاست های خود انجام دهد و این که وزارت دفاع آیا گام هایی برای عدم تکرار چنین وقایعی خواهد برداشت یا نه. سناتورهای آمریکایی از پنتاگون خواستند طرح های خود را برای جایگزینی سیستم حمایت لجستیکی ارائه کند و هزینه احتمالی آن را تخمین بزند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار