مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: تامین کامل مالی پروژه ملی سد نم رود با فروش 30 میلیارد تومان اوراق مشارکت محقق می شود.

ˈخسرو ارتقاییˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به آخرین وضعیت سد نم رود، اظهار کرد: این پروژه که مقوله آبگیری آن جزو طرح های مهر ماندگار به ثبت رسیده، از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی برخوردار است.

وی عمده مشکلات پروژه را برودت هوا عنوان کرد که با رسیدن دما به زیر صفر درجه سانتی گراد، ادامه عملیات هسته رسی سد را با چالش مواجه می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران افزود: بانک صادرات با تامین مالی ادامه این پروژه با انتشار اوراق مشارکت به میزان 30 میلیارد تومان موافقت کرده است که به بانک مرکزی فرستاده شده و در صورت فروش، کمک شایانی به پیشرفت کار خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته در زمینه جابجایی روستای ˈسله بنˈ تصمیمات خوبی گرفته شده است و قرار است طبق توافق با مالکان، آماده سازی روستای جدید در منطقه ˈچزکینˈ توسط بنیاد مسکن آغاز شود.

ارتقایی گفت: در عین حال بررسی های فنی و کارشناسی بنیاد مسکن در زمینه امکان استقرار بخشی از روستا در اراضی منطقه ˈموسیرˈ هم کماکان ادامه دارد که نتایج آن به زودی به استانداری و کارگروه مربوطه اعلام خواهد شد.

وی عمده مشکل آبگیری سد را بحث جابجایی روستا عنوان کرد و ادامه داد: با انجام آبگیری، تراز جاده فعلی روستا به زیر آب خواهد رفت و لذا مستلزم جابجایی هر چه سریعتر روستاییان است.

این مقام مسؤول اذعان داشت: مطابق برنامه زمانبندی شده مقرر بود که این طرح نیز همگام با دیگر طرح های مهر ماندگار در نیمه نخست سال 92 به بهره برداری برسد، اما نیازمند فروش اوراق مشارکت، تامین مالی و تحقق بخشی از جابجایی روستاست تا امکان آبگیری برای سد فراهم شود.

گفتنی است با تکمیل سد نمرود و آغاز آبگیری آن، روستای سله بن برای همیشه از روی نقشه جغرافیایی محو خواهد شد.

روستای سله بن از روستاهای بخش ˈارجمندˈ شهرستان است که در فاصله21 کیلومتری فیروزکوه و در ارتفاع دو هزار و 25 متری از سطح دریا قرار دارد./س

برچسب ها: سد ، نم رود ، اوراق مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.