نماينده قائتات و زيرکوه با اشاره به آخرين اخبار زلزله زهان گفت: تلفات جاني اين روستا هفت نفر بوده و 20 نيز مجروح شده‌اند.


جواد هروي نماينده قائنات وزير کوه در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به زلزله چهارشنبه شب بخش زهان اشاره کرد و گفت: طبق آخرين آمار و اطلاعات ميزان تلفات جاني اين زلزله 7 نفر اعلام شده است.

وي افزود: قربانيان اين زلزله در روستاهاي شاج، حسين‌آباد و بن‌خونيک بوده است .

نماينده قائنات وزيرکوه با اشاره به اينکه ميزان مصدومين زلزله 20 نفر است، تصريح كرد: خوشبختانه در مدارس شبانه‌روزي هيچگونه تلفات نداشتيم چرا که ايام تعطيلات اين مدارس بود.

هروي به ميزان تخريب گزارش شده اشاره کرد و گفت: هيچ روستاي صد درصد تخريب در اين زلزله وجود نداشته ولي برخي روستاها تا مرز 70 درصد نيز تخريب شده‌اند.

وي افزود: خوشبختانه شبکه آبرساني منطقه تخريب نشده ولي شبکه برق و تلفن دچار اختلال شده و همچنين راه‌هاي مواصلاتي که قطع شده بودند با اعزام نيروهاي امدادي درست شده است.

نماينده قائتات وزير کوه مهمترين مشکل اساسي زلزله‌زدگان منطقه زهان را سرماي شديد عنوان کرد و گفت:‌ اين منطقه جز مناطق سردسير است و در حال حاضر با تخريب منازل زلزله‌زدگان دچار مشکل شدند.

وي با بيان اينکه پيشتر بحث مقاوم‌سازي در اين مناطق صورت گرفته بود چرا که زلزله‌هايي نيز داشتيم ولي باز زلزله قرباني گرفت، ولي انتظار چنين امري را نداشتيم.

هروي تصريح کرد: امداد‌رساني از دقايق اوليه اين حادثه آغاز شد و کماکان در حال اجرا است بنابراين نيازي به کمک‌رساني نيروهاي امدادي استان‌هاي همجوار که اعلام آمادگي کرده‌اند نيست.

گفتني است، ساعت 20:30 چهارشنبه شب 15 آذرماه زلزله‌اي به بزرگاي 5.5 در مقياس ريشتر بخش زهان از توابع شهر زيرکوه از شهرستان قائنات در استان خراسان‌جنوبي را لرزاند که براساس آن هفت نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار