عباس عبدی ‌تحلیلگر اصلاح‌طلب مسائل سیاسی گفت: ‌برای حضور‌ و یا نیامدن در انتخابات قانون نداریم، اما آنچه در ‌ارتباط‌ با این اصلاحات مطرح است، خنده‌دار بودن شرایط تحصیل ارائه شده است‌.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، عباس عبدی ‌در جمع دانشجویان مشهدی به مناسبت‌ 16 آذر روز دانشجو در جهاد دانشگاهی مشهد افزود: در آن دوران جنبش دانشجویی پاسخگوی یک سؤال ساده اما مهم بود و آن اینکه شاه از ایران برود.

این عضو اصلاح‌طلب رکن اساسی دانشجویی را در دوران قبل از انقلاب استبداد عنوان کرد و گفت: زمانی که استبداد در یک جامعه زیاد شود جنبش دانشجویی در پاسخ به سؤال عام مردم در برابر استبداد رکن اساسی دارد و در این ‌ارتباط‌ اکثر نیروهای دانشجویی با تمایز‌های گوناگون بسیج می‌شوند.

عبدی ادامه داد: البته در ‌ارتباط‌ با جنبش دانشجویی استبداد شرط لازم است ولی در این ‌ارتباط‌ برای یک جنبش دانشجویی کافی نیست.

عبدی افزود: یکی دیگر از مواردی که باید در عرصه فضای دانشگاهی امروز در قیاس با فضای دانشگاهی دوران قبل از انقلاب اشاره کرد وجه فرهنگی و صنفی جنبش دانشجویی است و در این ‌ارتباط‌ دانشجو اکنون صفت یک شهروند سیاسی را دارد که در بیرون جامعه با توجه به فضای سیاسی موجود می‌تواند به گرایش‌های سیاسی ملحق شود.


برچسب ها: شرط ، تحصیل ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.