مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: تا زمانی که اتباع افغان به صورت قانونی در کشور ما حضور دارند، ما به لحاظ انسانی، اخلاقی و آموزه‌های دینی، پذیرای آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس عزیز کاظمی در جمع افاغنه حاضر در امامزاده سید محمد شیراز اظهار داشت: برای اشتغال و آموزش و نیز معیشت افغان‌ها در ایران برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است تا پناهندگان افغان زندگی قانونی و با شرایط مناسبی را داشته باشند.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی پناهندگان مسئله بیمه است که در مورد آن اقدامات لازم انجام و قراردادهایی منعقد شده است و به زودی در استان فارس نیز اجرایی می‌شود.
کاظمی بیان کرد: در مورد بیمه افاغنه فرانشیز با تخفیف در نظر گرفته شده که مژده خوبی برای این افراد است.
وی ادامه داد: بیش از 200 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس جمهوری اسلامی ایران تحصیل می‌کنند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در ادامه ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران میزبان 3 میلیون تبعه افغان بوده که این رقم مساوی با مجموع جمعیت 92 کشور جهان و معادل یک کشور کوچک است.
کاظمی در ادامه گفت: حضور قانونی این افراد باعث می‌شود در صورت بروز هر مشکلی، امکان احقاق حقوق برای آنها وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: در بین افغان‌های پناهنده، اقشار آسیب‌پذیر، بیماران خاص، زنان سرپرست خانوار و ایتام بسیاری هستند که برای معیشت و ادامه زندگی دچار مشکل هستند و به همین دلیل باید سازمان‌های بین‌المللی توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشند.
غلامرضا غلامی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس نیز در این زمینه گفت: دوشنبه‌ها در اداره اتباع برنامه ملاقات عمومی هست و روزانه 30 نفر برای بیان مشکلات خود به ما مراجعه می‌کنند./س

برچسب ها: اتباع ، غیر مجاز ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.