يک کارشناس سياست خارجي گفت: استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه از سوی تروریست‌ها یک اقدام غیر انسانی بوده که بر اساس منشور سازمان ملل جنايت بزرگ جنگي محسوب مي شود.

علي بيگدلي در گفتگو با خبرنگار سياست  خارجي  باشگاه  خبرنگاران  با اشاره به غير انساني بودن استفاده از سلاح شيميايي در درگيري های سوریه گفت: استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه از سوی تروریست‌ها یک اقدام غیر انسانی بوده و همچنین بشار اسد نیز هرگز  بر عليه مردم این کشور از سلاح هاي شيميايي استفاده نمي کند و مطرح کردن این موضوع دسیسه‌ای از سوی کشورهای غربی است.

وي با تاکيد به منشور سازمان ملل تصريح داشت: کسي که از سلاح شيميايي استفاده کند جنايتکار جنگي محسوب مي شود و براساس قوانين بين الملل مجازات خواهد شد.

بيگدلي با اشاره به عدم توان دستیابی گروه‌های تروریستی به سلاح هاي شيميايي گفت: گروه‌هاي مخالف در سوریه امکان دستیابی به سلاح هاي شيمياي را ندارند و زمانیکه که گروه مخالف وابسته به القاعده دست به اين اقدام غير انساني بزنند قطعا با واکنش بین المللی روبرو خواهد شد.

اين کارشناس سياست خارجي در  پايان خاطر نشان کرد:  تهديد سوريه از سوی آمريکا براي استفاده نکردن از سلاح شيميايي بهانه اي براي دخالت دولتمردان غربی در امور داخلي سوريه و ساقط کردن حکومت بشار اسد است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سوریه ، شیمیایی ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار