دنیای عجیبی است دنیایی که قوانین و متدهای ویژه‌ای دارد و استفاده از دانش‌ روز می‌تواند به موفقیت در آن کمک کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اگرچه در بازی فوتبال اغلب هواداران علاقه‌مند تماشای دیداری پرهیجان- پرتنش- پرگل و سراسر حمله هستند ولی به قول بیژن دوالفقار نسب کارشناس فوتبال، وقتی یک کشتی‌گیر 52 کیلوگرم با یک کشتی‌گیر 74 کیلوگرم رقابت می‌کند کشتی‌گیر با وزن کمتر باید بسته کشتی بگیرد فوتبال هم مثل کشتی است.

لقب ضد فوتبال اغلب به تیم‌هایی داده می‌شود که چندان علاقه‌ای به حمله ندارند آنها بیشتر بازی تدافعی را مد نظر قرار می‌دهند و البته سعی می‌کنند به ضد حملات دل خوش کنند البته بسیاری از کارشناسان معتقدند استفاده از واژه ضد فوتبال برای این سبک از بازی منصفانه نیست.

البته همه این کارشناسان براین باور هستند که مصدومیت‌هایی که جنبه واقعیت نداشته و اغلب به صورت نمایشی صورت می‌گیرد مفهوم اصلی ضد فوتبال است یا اتلاف وقت و زمین‌ خوردن‌های بی‌علیت و بی‌جهت که نمونه‌های ملموس آن‌ها را در فوتبال اعراب می‌بینیم گواهی بر ضد فوتبال می‌باشند.

بازی‌های تدافعی اغلب به عنوان تنها راهکار مقابل تیم‌های قدرتمند استفاده می‌شوند چرا که این تیم‌های قدرتمند اغلب دفاع خوبی نیز دارند و آن‌ها در عین حال اینکه خط حمله سرعتی و خوبی دارند ضد حملات قدرتمندی نیز  ترتیب می‌دهند همین قضیه باعث می‌شود تا بازی تیم‌های قوی با تیم‌های نسبتا ضعیف‌تر صحنه‌هایی را به نمایش بگذارد که اغلب هواداران تیم ضعیف‌تر را به ضد فوتبال متهم کنند.

همین بازی تدافعی این تیم‌ها باعث می‌شود که نتیجه بازی نیز تحت الشعاع قرار بگیرد و عجیب از کار بیاید البته بازی‌های تدافعی در بسیاری از موارد در تیم‌های قدرتمند نیز بکار برده می‌شود این مسئله به طور مستقیم به تفکرات سرمربی بستگی دارد مثلا در جام جهانی 2006 آلمان، تیم ایتالیا بر اساس متد بازی تدافعی موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

البته اجرای صحیح یک بازی تدافعی از جمله مواردی است که یک تیم تحت هدایت یک سرمربی به خوبی از عهده آن بر می‌آید. چرا که حتی در یک بازی تدافعی نیز می‌بایست حملات متناسب در مواقع خاص و عملکرد صحیح عناصر تهاجمی در محدوده‌های مشخصی از زمین صورت پذیرد.

دفاع کردن در دنیای عجیب فوتبال یک هنر محسوب می‌شود به ویژه در مقابل تیم‌هایی که مهاجمینی دارند که بسیار خلاق، سرعتی، باهوش و با تاکیتیک هستند و لازمه عدم دریافت گل از این مهاجمان اجرای صحیح یک بازی تدافعی توام با حمله و ضد حمله است./مح
برچسب ها: فوتبال ، مبارزه ، قوانین ، متد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار