به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، پرهام قاطع ادامه داد: هزینه های جابجایی و اعزام نیروی کارشناس به سکوی نفتی، که توسط هلی کوپتر یا کشتی انجام می پذیرد مبالغ بالایی را در طول سال شامل می شود که به کمک این دستگاه می توان تعدادی از این سفرها را کاهش داد که هزینه ها و خطرات احتمالی فردی نیز کاهش پیدا می کند.
این مخترع اصفهانی تصریح کرد: معمولا در مواقع خاموشی پمپ چاه موجود بر روی یک سکوی فرعی، آمپر برق بر روی سکوی اصلی تغییر می کند.
قاطع افزود: اعزام کارشناس به سکو در صورتی که وضعیت جوی مناسب باشد توسط هلی کوپتر یا کشتی انجام می پذیرد که هزینه های گزافی در سال را شامل می شود در صورتی که وضعیت جوی نیز نامساعد بوده و با وسایل جا به جایی فراهم نباشد ممکن است چند ساعت و یا روز پمپ خاموش بوده و از چرخه تولید خارج باشد که سبب تحمیل هزینه هایی می شود.
به گفته وی، با کمک این دستگاه و مانیتورینگ اتاق کنترل پمپ، امکان تصمیم گیری جهت ارسال کارشناس یا روشن نمودن مجدد پمپ بدون حضور کارشناس بر روی سکو فراهم می شود و می توان با سرعت بالاتر و هزینه کمتر مجددا چاه را به چرخه تولید باز گرداند./س