آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت : در اموری که فلاسفه مادی نمی توانند به آن پاسخ دهند دین می تواند به این سوال های بنیادین پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، با ذکر اهمیت مساله شناخت فطری ،اظهار داشت: هم در شناخت و هم در میل های فطری و غیر فطری خدا انسان ها را از سن بلوغ، مکلف کرده است چون به شناخت اراده و پس از تعلیم، شناخت ما به آگاهی حضور آگاهانه می رسد.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: یک سری از میل ها از جمله میل به جاودانگی، سیری ناپذیر است؛ و تفاوت انسان با موجودات دیگر نیز در همین مساله است که انسان مظهر اراده خداوند است و خلقت او به هیچ عنوان بدون حکمت ودفعی نبوده است؛ سوال اینجاست که چرا شناخت انسان ها تدریجی است و مسیر او نیز به سمت خدا به همین شکل است؛ یکی از پاسخ هایی که در این زمینه می توان عنوان کرد آن است که در دایره آفرینش، جای موجودی خالی بود که خودش بتواند سرنوشت خود را بسازد که مظهر صفت اراده الهی باشد.

وی ادامه: انسان باید در فضایی رشد کند و در مسیری حرکت کند که راه و معیار اراده الهی را بشناسد که این همان طریق دین است./س

برچسب ها: قم ، مصباح ، دین ، سوال ، پاسخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.