يك وكيل دادگستري گفت: به موجب قانون، ممنوعيت استفاده از تجهيزات ماهواره‌اي مصوب 1373، ورود، توزيع و استفاده ازتجهيزات دريافت از ماهواره جز در مواردي كه قانون تعيين كرده ممنوع است.

حسين طالع در گفتگو با خبرنگار حقوقي، قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره ممنوعيت استفاده از ماهواره اظهار داشت: به موجب قانون، ممنوعيت استفاده از تجهيزات ماهواره‌اي مصوب 1373، ورود، توزيع و استفاده از تجهيزات دريافت از ماهواره جز در مواردي كه قانون تعيين كرده ممنوع است و وزارت کشور موظف است با استفاده از نیروهای انتظامی و یا نیروی مقاومت بسیج در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری تجهیزات دریافت‌از ماهواره اقدام کند.

وي با اشاره به قانون مصوب شده در این خصوص، گفت: افراد جامعه موظف به رعايت اين قانون هستند و مسئولين اجرايي نيز مي‌بايست برخورد قاطعانه‌تر و توجه بيشتري به اين امر داشته باشند.

طالع در ادامه افزود: بسياري از كشورها هستند كه از سيستم كابلي استفاده مي‌كنند در ايران هم مي‌شود چنين كاري را كرد و با مقررات خاصي اجازه پخش داده شود.

اين حقوقدان بين‌المللي با بيان اينكه اين موضوع به عوامل جامعه شناسي بستگي دارد، خاطرنشان كرد: برخورد قانوني با اين مسئله در كشور ما بستگي به شرايط جامعه دارد و مامورين نيروي انتظامي در زمان‌هايي خاص شروع به جمع آوري ديش‌هاي ماهواره مي‌كنند.

گفتني است؛ قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره در 23 بهمن 73 در مجلس تصویب و در 26 اسفند به تایید شورای نگهبان رسید و آیین‌نامه اجرایی این قانون نیز در جلسه جلسه 9 فروردین 74 هیات وزیران تصویب شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قانون ، ماهواره ، ممنوعیت ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار