تحقیقات نشان می دهد که می توان با توجه به کفش های یک فرد تا حد زیادی به شخصیت درونی او پی ببرید.

دکتر شیرین ملکی، متخصص روان شناسی بالینی و روان درمانگر در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: تحقیقات نشان می دهد که می توان با توجه به کفش های یک فرد تا حد زیادی به شخصیت درونی او پی ببرید.

وی در ادامه مطلب خود افزود: روان شناسان می توانند با ارزیابی رنگ و قیمت و مدل کفش یک فرد با دقت بالایی، خصوصیات اخلاقی، احساسی و جهت گیری های سیاسی صاحب آن کفش را حدس بزنند.

ملکی تصریح کرد: کفش و مدل ها و طرح های بسیار گوناگونی دارند و همین تنوع می تواند اطلاعات زیادی را در مورد صاحب خود به همراه داشته باشد.

این متخصص روان شناسی بالینی در ادامه اظهار داشت: به طور مثال افرادی که کفش های گران قیمت می پوشند به احتمال بسیار زیاد ثروتمند هستند و همچنین کفش های رنگي _براق و یا مدل هایی که جلب توجه می کند متعلق به افرادی است که شخصیت برون گر دارند.

ملکی در ادامه افزود: اگر فردی کفش جدیدی به پا ندارد اما از آن به خوبی نگهداری کرده است نشان می دهد او شخصیت با وجدان و وظیفه شناسی دارد.

این متخصص روان شناسی بالینی تصریح کرد: افرادی که دائماً در مورد رابطه خود با همسرشان نگران هستند و احساس امنیت نمی کنند در بیشتر مواقع صاحب کفش های مد روز و جدید هستند.

ملکی در ادامه افزود: شاید این افراد بیشتر از دیگران به ظاهر خود توجه می کنند و سعی می کنند  در نگاه دیگران خوش پوش تر به نظر برسند.

وی خاطر نشان کرد: دقیق ترین فاکتورهایی که دانشمندان توانسته اند با توجه به کفش یک فرد حدس بزنند سن، جنسیت،میزان درآمد و وضعیت روحی و احساسی آن شخص بوده است./ع2
برچسب ها: کفش ، احساس ، روان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار