با شروع فصل سرما موج زيادي از اسكي بازان و حتي مردم عادي به پيست هاي اسكي مي روند پيست هاي داخلي كشور كه البته همگي در مقابل وسعت پيست آلوارس قد خم كرده اند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، در ميان پيست هاي داخلي كشور از ديزين و آبعلي و شمشك گرفته تا توچال و دربند سرو بيجار، پيست آلوارس وسيع ترين آنهاست پيستي كه در 24 كيلومتري سرعين و 12 كيلومتري روستاي آلوارس قرار دارد و وسيع ترين و بزرگترين پيست داخلي كشور است.

آلوارس امكاناتي مثل بالا بر و تله سيژ و تله اسكي دارد ولي هنوز به آن حدي كه انتظار مي رود نرسيده است چرا كه آلوارس مي تواند از بزرگترين جاذبه هاي جهانگردي كشور شود.

داستان هاي زيادي در خصوص چگونگي نام گذاري روستاي آلوارس وجود دارد كه در ميان آنها سه احتمال قوي تر از ديگر احتمالات است.

قوي ترين احتمال اين گونه بيان مي دارد كه چون نژاد اهالي روستا به نژاد پارس مي رسد نام آل پارس روي آنها گذاشته شده است در احتمال ديگر قضيه به الوارهاي درختان سرو و بيد و ... برمي گردد كه توسط ديگر روستاها از اين روستا برده مي شده است و شهرت همين الوارها، نام الوارستان را زيبه اين روستا كرده است.

در احتمال سوم نيز مسئله مالكيت و وارثي فردي به روستا مطرح شده است كه بعد از گذشته پيرمرد طايفه او به نام آل واريس مشهور شدند.

ارتفاعات بالاي آلوارس باعث شده است كه برف هاي سفيد پوشاننده كوه ها تنها در روزهاي سرد زمستان ديده نشوند، بلكه حتي در گرم ترين روزهاي سال نيز آلوارس پيست اسكي بودن خود را حفظ كند.

استفاده در 6 تا 8 ماه سال از اين پيست نشان مي دهد كه آلوارس علاوه بر وسعت بالايش، پتانسيل زيادي نيز براي تبديل شدن به يكي از برترين پيست هاي كشور دارد.

آلوارس زيبايي هاي فراواني دارد زيبايي هايي كه مخصوص شهر اردبيل و به ويژه روستاي زيباي سرعين است با تكيه بر همين موضوع مي توان شعار زيادي از گردشگران داخلي و خارجي را به ويژه در فصل سرد سال جذب اين منطقه نمود.

روستاي ييلاقي آلوارس و اين پيست زيبايش جاي زيادي براي بهتر شدن دارد آلوارس روزي مي تواند سهم زيادي از اسكي بازان را براي برگزاري مسابقات اسكي متفاوت يا صرفا در بحث تفريحي گرد خود بياورد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار