به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران کارشناسان و فعالان بازار، در مقابل، نمونههای ارزان قیمتتر در بازار که مبتنی بر تکنولوژیهای قدیمیتر هستند مخاطبان زیادی دارند و این در حالیست که این تکنولوژیها در حال خروج از بازارند.
یکی از کسبه بازار لوازم صوتی و تصویری در این باره میگوید: این اتفاق، یعنی جلب توجه به سمت تکنولوژیهای قدیمی برای بازار خطرناک است و باید به هر ترتیبی شده توجهها را به سمت تکنولوژیهای جدیدتر جلب کنیم.
به گفته این فعال بازار در حال حاضر با توجه به رشد قیمتها طی ماههای اخیر اکثر متقاضیانی که برای خرید تلویزیون به بازار مراجعه میکنند به دنبال نمونههای LCD هستند و گروهی نیز در پی یافتن مدلهای کمیاب که در سایزهای کوچک عرضه شده ؛ در حالیکه موجودی این مدلها در بازار به شدت کم است.
وی در عین حال افزود: چنین رشد تقاضایی برای تکنولوژی قدیمی به افزایش سطح تولید این نمونههای پرمخاطب منجر نشده است؛ چرا که تولیدکنندگان میدانند برگشت به عقب تکنولوژیک در بازار این کالا خطرناک است!
یکی دیگر از کسبه بازار هم با بیان این مطلب که برخی از کارخانههای تولیدی خط تولید LCDها را متوقف کردهاند، گفت: الان دوره LED و PLASMA است نه LCDهای قدیمی! به همین دلیل شرکتهای تولیدکننده داخلی به تبعیت از کارخانههای مادر خط تولید تلویزیونهای LCD را محدود کرده یا بستهاند!
نمایندگی فروش محصولات سامسونگ هم با تایید این مطلب اعلام کرد: با توجه به این اقدام در حال حاضر موجودی LCDهای این برند در بازار کاهش یافته است و در مقابل این برند روی نمونههای پلاسما و همچنین تلویزیونهای مبتنی بر تکنولوژیهای جدیدتر تمرکز کرده است.
نماینده شرکت ال جی هم با تایید این موضوع گفت در حال حاضر خط تولید تلویزیونهای LCD این برند محدودتر از سایر نمونههای تلویزیون است و به همین دلیل این برند تعداد محدودی تلویزیون LCD برای عرضه به بازار دارد.
شرکت مادیران نیز در این باره اعلام کرد که خط تولید تلویزیونهای LCD متوقف شده است و در حال حاضر تلویزیون LCD با برند X.VISION در بازار وجود ندارد.
فعالان بازار همچنین اعلام کردند که در حال حاضر این نمونههای LED معمولی هستند که پس از LCDها پرمخاطب هستند و از لحاظ موجودی هم در بازار با مشکل چندانی مواجه نیستند. نمونههای سه بعدی و هوشمند هم به دلیل قیمت بالا همچنان در حاشیه بازار روزگار میگذرانند و مشتریان خاص خود را دارند.
به گفته فعالان بازار شاید بهترین راه برای تغییر ذائقه خریداران و جلب توجه آنها به سمت تکنولوژیهای جدید کاهش قیمت و ارائه تسهیلات خرید باشد؛ تسهیلاتی چون ارائه هدایای نفیس ضمن خرید و... اما تا کنون این راهکار نتیجه چندانی نداشته است.
به گفته آنها در شرایط فعلی با توجه به موانع پیش روی تولیدکنندگان برای تامین قطعه امکان کاهش قیمتها نیز وجود ندارد و باید با شرایط کنار آمد.
کسبه بازار که فعلا دل چندان خوشی از وضعیت ندارند به بازار شب عید چشم دوختهاند و معتقدند اگر بخت یار باشد شب عید ایام به کام فعالان این صنف میشود!
منبع خبر : دنیای اقتصاد