ساعاتی پیش نخستین گروه دانشجویان خواهر بسیجی از دانشگاه‌های آزاد استان از بیرجند به مناطق زلزله‌زده وارد شد.

 

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ خواهران بسیجی به منظور دادن امید و روحیه به مادران و دختران زلزله‌زده ساعاتی پیش وارد زهان شدند.

این گروه که نخستین گروه دانشجویان خواهر بسیجی از دانشگاه‌های آزاد استان از بیرجند هستند قرار است با حضور در چادرهای امدادی مباحث فرهنگی را دنبال کنند.

با همکاری دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و پرستاری قاین نیز در همان ساعات اولیه زلزله از ساعت 12 شب تا پنج صبح پنج کامیون و تعدادی خودرو و وانت از اقلام چادر، پتو و موکت از انبار هلال احمر قاین بارگیری و به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

وی به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد اخطاریه های هواشناسی برای کاهش دما با توجه به حوادث اتفاق افتاده و حضور مردم در چادرهای امدادی را جدی بگیرند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان قاین هم گفت: اداره راه و شهرسازی در تمامی روستاهای شهرستان نسبت به انعقاد قرارداد برای همکاری وسائط نقلیه سنگین تا رسیدن ماشین‌آلات دولتی اقدام کند.

حسین آلامی تاکید کرد: بخشداران باید به شوراهای اسلامی و دهیاران ابلاغ کنند تا در صورت وقوع حوادث در اسرع وقت اتفاقات به وقوع پیوسته را به فرمانداری و یا بخشداری اعلام کنند.

وی اضافه کرد: تا اطلاع ثانوی مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد حوادث شهرستان لغو و مدیران با آماده‌باش کامل در شهرستان حضور داشته باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.