شکار دومين پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه پاسداران، کشف 2 هزار تن كالاي احتكار شده توسط اطلاعات بسيج، اعلام خبر رونمایی از موشک‌های پدافند هوایی دوربرد در آینده نزدیک، تشکيل قرارگاه جنگ نرم در ستاد کل نيروهاي مسلح و... .

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، اخبار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هفته‌اي كه گذشت بدین شرح است:


سردار علي فضلي اعلام كرد: تاكنون 19 استان كشور رزمايش‏‌هاي «الي بيت ‏المقدس» را انجام داده ‌اند و امروز استان سمنان شاهد اين رزمايش است.

***

جانشين امور بسيج در ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: پيروزي غزه در برابر استکبار جهاني با محوريت رژيم غاصب صهيونيستي به علت حاکميت تفکر بسيجي ميان ملت فلسطين و غزه حاصل شد.

***

ظرف يك ماه گذشته حدود 2 هزار تن كالاي احتكار شده در شش استان كشور به وسيله اطلاعات 70 ميليوني بسيج، شناسايي و توسط مأموران ذي‌ربط در كشور توزيع شده است.

***
 
بازديد فرمانده كل سپاه از نمايشگاه دستاوردهاي بسيج

فرمانده کل و جمعی از معاونان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز از نمایشگاه دستاوردهای سه ساله سازمان بسیج مستضعفین بازدید کردند.

وزیر دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از رونمایی موشک‌های پدافند هوایی دور برد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: کاوشگر ایرانی در آینده‌ای نه چندان دور به فضا پرتاب خواهد شد.

***


معاون پشتیبانی انسانی وزارت دفاع گفت: می‌توان از تمامی ظرفیت‌های ارزشمند شخصیتی و فکری زن با رعایت کامل عفاف و حجاب در محیطی سالم استفاده کرد.

***
 

وزیر دفاع گفت: افکار پستی که امروز تحت عناوینی چون فمنیسم بر جهان غرب حاکم شده، دروغی آشکار برای گمراه کردن بشریت است و زنان جامعه اسلامی باید با حجاب خود، باطل‌کننده سحر مستکبران باشند.

***

سردار نقدی در نشست مدیران سیاسی نیروهای مسلح: مهمترین برنامه بسیج، ترویج و غلبه گفتمان ولایت در جامعه است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وظیفه سازمان بسیج هماهنگ کردن نیروهای بسیج ده‌ها میلیونی برای فعالیت در راستای اصل انقلاب است که نقطه ثقل و کانون آن ولایت بوده و بستر عملیاتی کردن آن نیز بسیج است.

***
 
معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تشکیل قرارگاه جنگ نرم در این ستاد گفت: اندیشمندان کمک کنند تا این قرارگاه که از پشتوانه نظری قابل توجه برخوردار است شکل عملیاتی به خود بگیرد و حضور خود را در صحنه نشان دهد.

***


فرمانده سپاه تهران بزرگ و نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) با صدور پيامي از بسيجيان به مناسبت اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج مستضعفین، تقدير کردند.

***
سازمان بسيج مستضعفين در نامه‌اي تصريح کرد: انتشار و انعكاس فعاليت‌هاي "بسيج" به مثابه "كليد طلايي پيروزي‌هاي آينده نظام" براي پيروزي نهايي مستضعفين عالم، تكليف و رسالتي الهي است كه بايد با جّد و جهد و به صحنه آوردن تمام ظرفيت‌ها و توان رسانه‌اي‌مان، در تحقق آن تلاش کنيم.

***
 

وزير دفاع گفت: پيروزي‌هايي که مقاومت لبنان، فلسطين و غزه در برهه‌هاي مختلف بدست آوردند، نشان داد که ادعاهاي رژيم صهيونيستي، کاملاً مردود است.

***

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش عملیات متحرک هوایی ذوالفقار 91 گفت: در این رزمایش توان رزم و میزان آمادگی نیروهای هوابرد ارتش مورد ارزیابی قرار گرفت.

***

پیکرهای مطهر 61 شهید گلگون کفن دفاع مقدس پس از ورود به میهن اسلامی‌مان طي مراسمی در محل یادمان شهدای شلمچه تشییع شد.

***
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توسعه منطقه مأموریت نیروی دریایی از محدوده ای کوچک به شمال اقیانوس هند با وسعت دو میلیون و صد هزار کیلومتر مربع، برگ زرین دیگری است بر تاریخ افتخارات نیروی دریایی است.

***

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران، برای ایجاد تزلزل در اراده ایرانیان است.

***

 
فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: نيروي دريايي ارتش نمي‌پذيرد، كشورهايي كه به منطقه اقيانوس هند تعلق ندارند، بخواهند امنيت اين منطقه را بصورت ظاهري برقرار كنند.

***
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز از نمایشگاه دستاوردهای سه ساله اقشار بسیج بازديد کردند.

***

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: آمریکا چنان سیلی محکمی از نیروی دریایی سپاه دریافت کرده است که وحشت و درد ناشی از آن را هنوز هم در بیخ گوش خود احساس می کند.

***
 
 
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: اصولگرايي يک فرهنگ است که نبايد در چند فرد خاص خلاصه شود بلکه بايد دانست اصولگرايان مجموعه‌اي بزرگ در میان قواي سه‌گانه و آحاد مردم هستند که جامعه امروز در انتظار گفتماني جديد از آنها است.

***
 
یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در حال گشت‌زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

***
 
پهپاد "اسکن ایگل" دارای یک دوربین هوشمند ثابت بسيار سبک است و بر روی هواپیما نصب می‌شود؛ این پهپاد می‌تواند تا 100 کیلومتر برد ارتباطي خود را با مرکز حفظ کند و بیش از 20 ساعت به پرواز ادامه دهد؛ طول بال هواپیما در حدود 10 فوت است و تا 75 گره دریایی هم سرعت دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شکست مجدد آمریکا در عملیات جاسوسی پهپاد نشان داد که اين کشور از توانايي لازم براي مقابله با ايران برخوردار نيست و ایران به راحتی تمام برنامه‌های آمريکا را بر هم می‌ریزد.

***

اين شهيد بزرگوار در غائله كردستان، لياقت و شجاعت وصف‌ناپذيري از خود نشان داد و در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل نيز به اندازه‌اي سلحشورانه مي‌جنگيد كه مانند كابوسي براي بعثي‌ها، بيابان‌هاي غرب كشور را به گورستاني از تانك‌ها و مزدوران دشمن تبديل كرده بود.

***

مراسم سالروز شهادت شهيد کشوري برگزار ‌شد

مراسم سالروز شهادت شهيد احمد کشوري، صبح روز پنج‌شنبه(فردا) با حضور فرمانده هوانيروز ارتش برگزار مي‌شود.

***
 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تجاوز پهپاد برای بیداری آنهایی که خودشان را به خواب زده‌اند و دم از مذاکره می‌زنند، کافی است و خوب است جهانیان بدانند موفقیت‌های ایران اسلامی به شکار پهپاد خلاصه نشده و اتفاقات دیگری نیز افتاده است که انتشار خبر آن به مصلحت نیست.

***

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با ارسال نامه‌ای از خدمات بسیجیان در امداد فوری و مخلصانه به مردم سیل‌زده بهشهر تقدیر و تشکر کرد.

***
 

مدیرکل روابط خارجی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کسانی که با انقلاب اسلامی ایران دشمني دارند، با مشاهده اقتدار و توانمندي نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، قطعاً در محاسبات خود برای هرگونه حرکت و اقدامی ملاحظات خاصي را در نظر گرفته و از اقدامات جسارت‌آمیز پرهیز خواهند کرد.

***

سردار جزایری تاکید کرد; گفتمان استکبار ستیزی و آرمان‌گرایی انقلابی و دینی شاخصه‌های جنبش دانشجویی

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برخورداری از گفتمان استکبار ستیزی و آرمان گرایی دینی و انقلابی برجسته‌ترین شاخصه‌های جنبش دانشجویی ایران از زمان شکل‌گیری خود در مبارزه علیه رژيم پهلوی و حامی آن امپریالیسم آمریکا تا به امروز است.

***
 

از سال 1917 تاکنون اتفاقات زيادي در مورد پهپادها، عمليات‌ها و شکار اين پرنده‌هاي جاسوسي بدون سرنشين رخ داده است.

***

تحلیلگران عقیده دارند تصاحب یک پهپاد دیگر از مجموعه پهپادهای در اختیار نیروی دریایی ارتش امریکا توسط سپاه پاسداران، پایان عمر راهبرد پهپاد پایه عملیات اطلاعاتی امریکا در منطقه پیرامونی ایران را نزدیک کرده است.

***

جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: کشورهايی که به تازگي انقلاب کرده‌اند به ایجاد بسیج احتیاج مبرم دارند/ اختصاص ردیف مستقل بودجه براي بسیج

رئیس کمیته بسیج مجلس شورای اسلامی، بسیج را نسخه‌ای برای رسیدن به پیروزی در عرصه مقابله با قدرت‌های شیطانی برشمرد و گفت: مقاومت غزه، فلسطین، لبنان و ملت سوریه در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برگرفته از الگوی بسیج است.

***

سردار نقدی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه: بايد تهديدات را به فرصت تبديل کرد/ غرب تا هر زمان که توان دارد می‌تواند کشورمان را مورد تحریم خود قرار دهد
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ایران تهدیدات غرب را مغتنم شمرده و به بهترین نحو از آن در راستای پیشرفت و فناوری بهره‌برداری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار