معاون وزیر نفت، با اشاره به بالا بودن حجم سرمایه‌گذاری‌ها در کشور گفت: در حال حاضر با توجه به حجم کنونی سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی و با در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری دیگر بخش‌های صنعتی با حجم مشابه، سیستم بانکی ایران باید تقویت شود.

عبدالحسین بیات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: صنعت پتروشیمی نقش ارزشمندی در اقتصاد کشور دارد و تمام متولیان در نهادهای نظارتی باید با همکاری و یکدلی برای توسعه و رشد این صنعت ارزش آفرین بکوشند.

بیات افزود: صنعت پتروشیمی به هیچ عنوان خارج از قوانین کشور حرکت نمی کند و با هرگونه تخلف احتمالی بر پایه قوانین موجود برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: سیستم بازرسی پتروشیمی با همکاری دیگر نهادهای نظارتی با هرگونه فروش خارج از سیستم یا کم فروشی احتمالی برخورد می کند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی درباره نحوه همکاری با بانک ها اظهار کرد: خوشبختانه بانک ملت همکاری خوبی با صنعت پتروشیمی دارد، ضمن آن که بانک های ملی و تجارت از بانک های فعال در این صنعت به شمار می روند و انتظار می رود سایر بانک ها نیز با توجه به سودآور بودن سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران درباره توان بانک‌های کشور برای تامین منابع مالی پروژه‌های پتروشیمی اظهار کرد: سیستم بانکی باید تقویت شود تا توان پذیرش بیشتری را داشته باشد.

وی با اشاره به بالا بودن حجم سرمایه‌گذاری‌ها در کشور گفت: در حال حاضر با توجه به حجم کنونی سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی و با در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری دیگر بخش‌های صنعتی با حجم مشابه، سیستم بانکی ایران باید تقویت شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: در صورت نیاز به افزایش سرمایه، بانک‌ها باید موضوع افزایش سرمایه را در دستور کار قرار دهند و یا اگر نیاز به قوانین تسهیل کننده دارند، در شواری پول و اعتبار و یا بانک مرکزی موضوع را مطرح کنند تا قوانین تسهیل شود و امکان حمایت و حضور بانک‌ها در بخش‌های سرمایه‌گذاری بیشتر باشد.

بیات افزود: در حال حاضر در بسیاری مواقع پس از مطرح کردن بسیاری از طرح‌ها، بلافاصله منتهی به کنسرسیوم بانکی می‌شوند و عملکرد برخی بانک‌ها باعث تاخیر در پیشرفت کارهای توسعه پتروشیمی می‌شود که این موضوع در نهایت ما را به هدف برنامه در نظر گرفته شده نمی‌رساند.

بیات گفت: چند مجتمع پتروشیمی امسال و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و با افزایش تولید در بالادست می توانیم توسعه صنایع تکمیلی را تضمین کنیم، ضمن آن که همکاری دولت و مجلس در این مسیر، زمینه را برای توسعه این صنعت هموار خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید هستند و مشوق های خوبی برای سرمایه گذاران پیش بینی شده است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار