با افزایش قیمت دلار در بازارهای جهانی، قیمت نفت در بازار نیویورک روز گذشته در مقایسه با اوایل هفته میلادی جاری کاهش بیشتری پیدا کرد و موجب شد، قیمت هفتگی نفت نسبت به آنچه انتظار می رفت، کاهش حداکثری را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در بازار امروز نفت اوپک 105دلار و 64 سنت، نفت سبک امریکا دبلیو.تی.آی 88دلار و 89 سنت و نفت برنت دریای شمال به قیمت 107 دلار و 28 سنت به فروش می رسد.

برهمین اساس قیمت نفت در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافت و همزمان با کاهش نرخ بیکاری در امریکا، آلمان سطح پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را کاهش داد، نرخ برابری دلار در مقابل یورو بالا رفت.

براساس این گزارش: همزمان با کاهش بیکاری در آمریکا و رسیدن آن به پایین ترین سطح از سال 2008 تا کنون و کاهش نرخ رشد مورد انتظار اقتصاد آلمان از منظر بانک باندز این کشور، بهای نفت در معاملات سلف بازار تجاری نیویورک چهار دهم درصد کاهش یافت.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژانویه (12 دی تا 12 بهمن) شب گذشته در بازار تجاری نیویورک 33 سنت کاهش یافت و به 85 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در هفته میلادی جاری در بازار نیویورک سه و چهار دهم درصد و از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون 13 درصد کاهش یافته است.

بهای پایانی نفت برنت دریای شمال در روز گذشته برای تحویل در ماه ژانویه در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن یک سنت کاهش یافت و به 107 دلار و دو سنت رسید./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار