پیشکسوت استقلال در خصوص گروه بندی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گفت: به هر حال قرعه یک درصدش به شانس مربوط است.عملکرد تیم های ایرانی در این رقابت ها می تواند قرعه را سخت یا آسان کند.

صادق ورمزیار پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،افزود: استقلال در گروه سختی قرار نگرفته است،العین جزو تیمهای متوسط آسیا است و آبی پوشان توانایی شکست دادن این تیم را دارند.

ورمزیار در ادامه اظهار داشت: الریان قطر هم با اینکه سالیان دراز که در فوتبال آسیا حضور دارد اما تیم پرقدرتی نیست و به نظرم دردسری برای آبی پوشان نداشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: الاهلال عربستان تنها حریف قدرتمند استقلال در گروه D است. این تیم عربستانی از میزبانی اش به خوبی استفاده می کند و اگر بازیکنان خارجی خوبی امسال جذب کرده باشد این توانایی را دارد که استقلالی ها را شکست دهد.در مجموع استقلال در گروه D به راحتی می تواند به مرحله بعد صعود کند.

وی در مورد حریفان تراکتورسازی تبریز در جام باشگاه های آسیا گفت: الجزیره امارات حریف تراکتورسازی همواره مقابل تیم های ایرانی پرقدرت ظاهر شده است. الجیش قطر هم جزو تیم های متوسط آسیایی است و تراکتورسازی توانایی شکست دادن این تیم را دارد. الشباب عربستان هم به اندازه الاهلال قدرتمند نیست اما حریف سرسختی بریا تراکتورسازی خواهد بود.

ورمزیار بیان داشت: به نظرم تراکتورسازی در گروه های سختی قرار گرفتند و تیم سپاهان هم در گروه نسبتا راحتی جای گرفت و استقلالی ها هم بهترین قرعه نصیبشان شد.

پیشکسوت استقلال درباره حمایت هواداران پرشور تبریزی گفت: حضور تماشاچیان تبریزی برای حمایت از تیم تراکتورسازی می تواند بدعت خوبی در آسیا بگذارد و اعتبار فوتبال آسیا را بالا ببرد،هم اکنون تماشاگران سرخابی با فوتبال ملی و باشگاهی قهر کردند و 10 تا 15 هزار تماشاچی در استادیوم ها حضور دارند.

حضور پرتعداد تماشاچیان تبریزی باعث می شود که هواداران سرخابی هم از آنها تبعیت کنند و برای تشویق تیم های محبوبشان به ورزشگاه آزاید بیایند.

وی درباره فشردگی بازی ها برای چهار تیم حضور یافته در لیگ قهرمانان آسیا افزود: اگر تیم های استقلال،سپاهان،تراکتورسازی و صبا در نیم فصل به خوبی تقویت شوند فشردگی بازی ها و حضور در سه جام حذفی،برتر و باشگاه های آسیا نمی تواند بر آنها فشار زیادی وارد کند.

وی درباره حسرت 20 ساله تیم های فوتبال ما برای قهرمان شدن در لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: تیم های ما برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا باید تمام امکانات و ابزارهای لازم را داشته باشند تا مقامی درخور توجه در این لیگ بدست آورند. اکثر باشگاه های لیگ برتر به خاطر نداشتن امکانات سخت افزاری از جمله ورزشگاه استاندارد باعث شدند که کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه ما را به 3 به علاوه نیم سهمیه کاهش دهد.

ورمزیار در ادامه اظهار داشت: اکثر بازیکنان خارجی هم به لیگ برتر آمدند نتوانستند به رشد و شکوفایی فوتبال کشورمان کمک کنند و همچنین تیم های لیگ برتر از سازندگی و بازیکن سازی فاصله گرفتند. این تیم ها با بضاعت کم باید به مقابله با تیم های عربی بروند که با سرمایه گذاری زیاد و در اختیار داشتن بهترین بازیکنان خارجی به رقابت های آسیایی قدم می گذارند.

وی بیان کرد: عدم جذب بازیکنان خوب خارجی در حد فوتبال آسیا،آکادمی فوتبال ضعیف و عدم بازیکن سازی از جمله عوامل عدم موفقیت تیم های ما در لیگ قهرمانان آسیا است.

*تعطیلی لیگ بر کیفیت فنی تیم ها تاثیر منفی گذاشت

وی درباره عملکرد تیم های لیگ برتر در نیم فصل اول گفت: به هر حال اکثر تیم ها عملکردشان شبیه هم بود.6 تیم آخر جدول با توجه به بضاعتشان از همان روز اول بازی های لیگ معلوم بود که تا آخر فصل دهم فانوس به دست باشند و نتیجه لازمه را نگیرند.

وی در ادامه بیان داشت: امسال تیم ذوب آهن فروغ گذشته را نداشت.تراکتورسازان هم تا حدودی سیر صعودی متوسطی داشتند.تعطیلات پیاپی لیگ تاثیر بر استقلال گذاشته بود و از شرایط آرمانی اش دور شد. راه آهن دیر بسته شده بود اما با هدایت علی دایی نتایج خوبی تا الان در لیگ به دست آورده است. فولاد خوزستان هم بعد از چند سال سیر صعودی خوبی داشته است.

پیشکسوت استقلال گفت: در مجموع تعطیلات بی وقفه لیگ برتر به خاطر بازی های تیم ملی تاثیر منفی بر روی تیم های لیگ برتر گذاشته بود و بازی های لیگ برتر شادابی و طراوت سالهای گذشته را نداشتند.

گفتنی است: قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا روز پنجشنبه برگزار شد و تیم فوتبال استقلال در گروه D با الاهلی امارات،الریان قطر و الاهلال عربستان هم گروه شد.

سپاهان در گروه C باید با تیم های الغرافه قطر،الاهلی عربستان و برنده لوکوموتیو ازبکستان و النصر امارات مسابقه دهد.

تراکتورسازی ها در گروه A باید به مصاف تیم های الشباب عربستان،الجزیره امارات و الجیش قطر بروند و صبای قم در پلی آف باید به دیدار الشباب امارات و اگر برنده این دیدار شد در ادامه بازی های لیگ قهرمانان باید به دیدارلخویا قطر،الاتفاق عربستان و باختاکور ازبکستان برود./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار