کارشناس بازار نفت گفت: با توجه به استمرار رکود اقتصادی در کشورهای غربی انتظار می رود قیمت نفت در سال‌ آینده تغییر جدی نداشته باشد و در محدوده 100 دلار در هر بشکه بماند.

محمدعلی صادقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: هم اکنون بازار جهانی نفت با 5 تا 7 میلیون بشکه مازاد ظرفیت تولید روبروست و در حالی که پیش بینی می شد تقاضای جهانی نفت امسال به بیش از 90میلیون بشکه برسد هم اکنون 87 میلیون بشکه است.

وی تصریح کرد: به همین خاطر انتظار افزایش قیمت نفت دور از انتظار است و رکود اقتصادی بویژه در کشورهای صنعتی این روند را حفظ خواهد کرد.

این کارشناس همچنین احتمال کاهش نفت را رد کرد و گفت: تولید کنندگان اجازه نمی دهند که قیمت ها بیش از این کاهش یابد.

صادقی درباره سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) افزود: این سازمان تولید 30 میلیون بشکه را تصمیم گرفته است اما کشورهای عراق ،‌کویت و عربستان بیش از سه میلیون بشکه مازاد بر این سهمیه را تولید می کنند و اقتصاد کشورهای اوپک با نفت 85 تا 100 دلار برای هر بشکه تطبیق داده شده است.

وی درباره عربستان هم تصریح کرد: پیش بینی شده است عربستان به تدریج رتبه برتر خود در میزان تولید را از دست بدهد و در سال 2030 به واردکننده نفت تبدیل خواهد شد.
پیش بینی می شود سقف تولید گروهی 30 میلیون بشکه در روز اوپک در نشست 162 این سازمان همچنان حفظ شود.

ذخیره سازی های بالای نفت، رشد کند تقاضا و اقتصاد ضعیف جهان به طور طبیعی سبب می شود که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) کاهش عرضه نفت را در نشست آذرماه بررسی کند.

اعضای اوپک چند روز دیگر (22 آذر) برای بررسی سیاست های تولید خود در یک نشست عادی در مقر دائمی این سازمان در وین اتریش گردهم می آیند./ر
برچسب ها: قیمت ، استمرار ، اقتصاد ، نفت ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار