دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: حضور احمدي‌نژاد در جلسات مجمع نشان دهنده اين موضوع است که وي مجمع را به عنوان يک نهاد کارآمد در مقوله سياست‌هاي کلي قبول دارد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشست خبري خود با خبرنگاران با اشاره به اينکه بررسي سياست‌هاي کلي توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ملي در مجمع به اتمام رسيد گفت: شاهد بوديم که مقام معظم رهبري در ابتداي سال با هوشياري و تدابيري که داشتند حمايت از توليد ملي، کار و سرمايه ايراني را اولويت اصلي کشور مطرح کردند و شعار سال را به اين موضوع اختصاص دادند.
وي افزود: براساس ايده مقام معظم رهبري و ابلاغ سياست‌ها درباره حمايت از کار و سرمايه ملي به مجمع  از سوي ايشان اين موضوع در اين نهاد از سوي نخبگان کشور مورد بررسي قرار گرفت.
رضايي اظهار داشت:  در مجمع تشخيص مصلحت نظام مباحث متعددي درباره حمايت از توليد و سرمايه ملي صورت گرفت و مجمع تشخيص از نهادهاي مختلف در راستاي جلب نظرات آنها دعوت به عمل آورد و به حمد خدا شاهد بوديم که بررسي سياست‌هاي مربوط به اين موضوع در جلسه امروز مجمع به پايان رسيد .
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينکه احمدي‌نژاد در جلسه امروز مجمع شرکت داشت تصريح کرد: رئيس جمهور کشورمان در مقوله حمايت از کار و سرمايه ايراني دو پيشنهاد را ارائه کرده است که در اين راستا تمرکز در مديريت اقتصادي کشور از موضوعاتي بود که از سوي احمدي‌نژاد مطرح شد.
رضايي با بيان اينکه مجمع تشخيص مصحلت نظام مسائل مهمي را در سياست‌هاي حمايت از کار و سرمايه ايراني در نظر گرفته است افزود: افزايش بهره‌برداري از اقتصاد ملي در راستاي رقابت ميان کالا و خدمات ايراني، بازسازي ساختار توليد ملي و ايجاد تدابير تشويقي براي بهينه سازي، تحقيق و توسعه و نوآوري در مقوله اقتصاد از مهمترين نکاتي بود که در جلسه امروز مجمع در مقوله کار و سرمايه ايراني به آن توجه ويژه‌اي شده ا ست.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: گسترش اقتصاد دانش بنيان در راستاي استفاده از دستاوردهاي علمي جهان در مقوله اقتصاد از موضوعات مهمي است که بايد از سوي مسئولين کشور مورد توجه قرار گيرد و زنجيره توليد از مواد خام تا کالاهاي مصرفي در کشور ما با توجه به منابع ارزي مديريت شود.
رضايي افزود: ثبات ارزش پول ملي کشور و برنامه ريزي دقيق در اين راستا از سوي مسئولين از مهمترين موضوعاتي است که بايد در مقوله اقتصاد به آن توجه شود تا کارآفرينان با پيش بيني درست از آينده در راستاي اقدامات مثمر ثمر وارد عمل شوند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينکه در سياست‌هاي کلي حمايت از کار و سرمايه ايراني سهم تعاوني‌ها و بخش‌هاي خصوصي افزايش يافته است اظهار داشت: در سياست‌هاي کلي درباره ميزان بودجه نهادهاي عمومي غير دولتي که حد و حدود ندارد بحث‌ها و مباحثي شده است.
رضايي همچنين افزود: در سياست‌هاي مورد تصويب مجمع تشخيص مصلحت نظام در مقوله حمايت از کار و توليد ملي درباره جلوگيري از انحصار در حوزه تجارت مباحث قابل توجهي مشخص شده است از اين رو ايجاد يک راهبرد و برنامه‌ريزي دراز مدت از موضوعاتي بوده است که در اين سياست‌هاي کلي به آن پرداخته شده است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينکه راهبرد توليد ملي بايد تنظيم شود گفت: دستگاه‌هاي نظارتي بايد در راستاي مقابله با فساد با يکديگر هماهنگ شوند.
وي درباره پيشنهاد رئيس جمهور در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام در راستاي حمايت از کار و سرمايه ايراني اظهار داشت: احمدي‌نژاد خواستار تمرکز مديريت اقتصاد کشور شده و پيشنهاداتي را در اين باره بيان کرد که قرار است در کميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام بررسي شود.

رضايي تصريح کرد: انتظار مي‌رود دولت و مجلس پس از ابلاغ سياست‌هاي کلي لوايح و طرح‌‌هايي را ارائه دهند تا  اين سياست‌هاي کلي اجرايي شوند.
رضايي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر موضع گيري‌هاي اخير رئيس جمهور عليه عملکرد مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: انتقاد کردن حق همه مردم است اما انتظار مي‌رود که مسئولان کشور در فضاي گفتگو وارد عمل شوند.
وي افزود: حضور احمدي‌نژاد و وزرايش در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام نشان مي‌دهد که رئيس جمهور مجمع را به عنوان يک نهاد کارآمد سياست گذاري قبول دارد و هيچگاه قصد تخريب اين نهاد را ندارد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره بررسي سياست‌هاي کلي انتخابات در مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: اين سياست‌ها هنوز به طور کلي در مجمع بررسي نشده است لذا بعيد است که به انتخابات رياست جمهوري آينده برسد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: درباره اصلاح قانون انتخابات بحث‌هاي خوبي انجام شده است و شاهديم که مجلس به نظر شوراي نگهبان نيز توجه مي‌کند ولي در صورتي که به طور حتم اختلافي پيش بيايد اين موضوع به مجمع ارجاع داده مي‌شود.

رضايي درباره بحث تمرکز مديريت اقتصادي که از سوي رئيس جمهور در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام اراشده شده است گفت: احمدي‌نژاد درباره اينکه اين مديريت در مقوله اقتصاد کجا تمرکز داده شود صحبتي را مطرح نکرده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار