نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه چهار ساعته‌ای که جمعی از نمایندگان مجلس ایران با سیدحسن نصرالله داشتند وی از مواضع روشن و شفاف ‌ایران در قبال حزب‌الله و حماس‌ قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور افزود: در سفری که به کشورهای منطقه به ویژه سوریه، عراق و لبنان داشتیم به خوبی از روحیه مقاومت و ایستادگی مسلمانان در برابر دشمنان اطلاع یافتیم و فهمیدیم که وفاق امت اسلامی می‌تواند بیشتر از این فلسطین را در مسیر آرمان‌خواهی و رژیم صهیونیستی را در مسیر ذلت و تحمل شکست‌های سنگین قرار دهد.

وی این پیروزی را سرآغاز تحولات منطقه و خاورمیانه براساس اندیشه جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: زلزله‌ای که امروز در خاورمیانه به وقوع پیوسته است در حال از بین بردن نظام‌های استکباری و مزدوران منطقه‌ای آنها است به طوریکه دشمنان انقلاب اسلامی از این زلزله و پس‌لرزه‌های آن در امان نمی‌باشند.

حقیقت‌پور افزود: فلسطینیان با الگوی برگرفته از انقلاب اسلامی که در آن ایستادگی و مقاومت تا مرز شهادت تعریف شده است، جلو رفته و چنان درسی را به صهیونیسم جهانی دادند که شاید آنها در طول تاریخ این ضربات را پذیرش نکنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در این سفر مباحثی با رؤسای جمهور و مقامات عالی‌رتبه کشورهای سوریه، لبنان، ترکیه و عراق داشتیم و سعی کردیم در حوزه تحولات سوریه و لبنان و کاهش تنش‌ها در منطقه راه حل‌های خودمان را ارائه کنیم.

وی افزود: در این سفرها آخرین وضعیت غزه و مسلمانان در کشورهای مختلف و ادامه نهضت بیداری در خاورمیانه مورد توجه قرار گرفت و قرار شد ایران از کمک‌های معنوی، سیاسی و اقتصادی برای کشورهای مظلوم منطقه غافل نشود.

این عضو مجلس نهم در ادامه گفت: در این سفر با سید حسن نصرالله چهار ساعت مذاکره مستقیم را داشتیم که در این دیدار از موضع روشن و شفاف جمهوری اسلامی ایران در قبال حزب‌الله و حماس قدردانی شد و بر توسعه و تبادل ارتباطات تاکید شد/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.