تاکنون آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی 10 بار از وتوی خود از سال 2000 تاکنون استفاده کرده است و قطعنامه ای که در آن از کشتار چهار نظامی آمریکائی به دست نیروهای ارتش رژیم صیهونیستی نیز انتقاد شده بود را رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در گزارش استاپ وار به قلم "برايان کلاولي" آمده است: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در 4 مارس سال جاری گفت "در طول 3 سال اخیر، بعنوان رئیس جمهوری آمریکا، همواره نسبت به اسرائیل متعهد بوده ام. در هر نقطه عطفی در هر شکافی در مسیر تعیین شده، ما با اسرائیل بوده ایم. در هر زمانی کابینه من تعهد بی مانند خود را نسبت به امنیت اسرائیل ابراز داشته اند. همکاری های نظامی و اطلاعاتی بین ما و اسرائیل هیچ وقت به این نزدیکی نبوده است. اقدامات آموزشی و تعلیمی ما هیچ گاه به این نزدیکی نبوده اند. علیرغم محدودیت های اعمال شده در مورد بودجه، همکاری های امنیتی ما در هر سال افزایش یافته است. ما در زمینه قابلیت های فناوری جدید سرمایه گذاری کرده ایم. ما فناوری های پیشرفته تر را در اختیار اسرائیل قرار داده ایم و تولیدات و سیستم هایی را در اختیار آن کشور قرار داده ایم که باعث افزایش دوستی و اتحاد ما شده است."
 
جهان از بی اعتنایی آمریکا به حقوق بین الملل در قبال رژیم صهیونیستی آگاه است. در 29 نوامبر، رژیم صهیونیستی بدلیل بی توجهی به قطعنامه های صادر شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد نکوهش قرار گرفت و در مقابل پاسخ آمریکا به همراه عروسک خیمه شب بازی اش یعنی رژیم صهیونیستی رای منفی به آرزوهای فلسطینیان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود.   
 
آمریکا از صهیونیست ها برای داشتن کشوری که نام آن را "اسرائیل" گذارده اند حمایت کرد و به شهروندان عرب این اجازه را نمی دهد که کشوری با نام "فلسطین" داشته باشند، کشور و سرزمینی که به آن تعلق دارند. از 193 دولت عضو در مجمع عمومی سازمان ملل، 138 دولت ارتقای جایگاه فلسطین را برسمیت شناختند و 41 دولت را با وضعیتی رقت انگیز رای ممتنع دادند. پنج دولت اصلا شرکت نکردند و سگ دست آموز آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز به نفع آنان و به ضرر فلسطینیان رای منفی دادند. 

آمریکا یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحدی است که طبق قطعنامه 487 از رژیم صهیونیستی خواسته تا "تاسیسات هسته ای خود را تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی" قرار دهد. رژیم صهیونیستی هرگز به این خواسته تن نداده است. در قطعنامه مکرر صادر شده اغلب رژیم صهیونیستی بدلیل تمرد خود از "شدیدا" محکوم شده و اقدامش مصداق بارز "تخطی آشکار از منشور سازمان ملل متحد و هنجارهای بین المللی" تلقی شده است. 

در سالهای اخیر و بدنبال نکوهش های علنی از رفتار رژیم صهیونیستی، واشنگتن بازی خود را تغییر داده است. اکنون شورای امنیت نمی تواند آن رژیم را به هیچ دلیل محکوم سازد. آمریکا با استفاده از حق "وتو"ی خود در شورای امنیت در زمان تجاوز وحشیانه رژیم صیهیونیستی علیه لبنان آن را حمله را امری پذیرفتنی دانست.  
   
آمریکا با رفتار خود پذیرفته که رژیم صهیونیستی نبایستی به اصول کنوانسیون ژنو در مورد رفتار با اسرای فلسطینی پایبند باشد و همچنین شهرک سازی های غیر قانونی صهیونیست ها در شرق بیت المقدس و اراضی اشغالی را نیز پذیرفته است. 

تاکنون آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی 10 بار از وتوی خود از سال 2000 تاکنون استفاده کرده است و قطعنامه ای که در آن از کشتار چهار نظامی آمریکائی به دست نیروهای ارتش رژیم صیهونیستی نیز انتقاد شده بود را رد کرد. در این مورد چندین آمریکائی در میان نیروهای سازمان ملل متحد بودند که در اثر حملات هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی علیه آن مقر سازمان ملل کشته شدند. پس از آن حادثه "کوفی عنان" رئیس وقت سازمان ملل متحد گفته بود "پیش از این ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل به من اطمینان داده بود که مکان های وابسته به سازمان ملل هدف حملات ارتش آن رژیم قرار نخواهند گرفت."   
 
او بایستی نفس خود را در سینه حبس کرده باشد زیرا آمریکا اعتقادی به برنامه حفاظت از صلح سازمان ملل ندارد. آمریکا تنها 7 ناظر نظامی از میان 1.981 ناظر صلح در سرتاسر جهان دارد. همچنین تنها 25 سرباز نظامی از مجموع 81.319 سرباز حافظ صلح سازمان ملل در سرتاسر جهان آمریکائی هستند. 

آمریکا همواره از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است. چنانچه سال گذشته از محکوم نمودن آن رژیم به دلیل از سرگیری شهرک سازی های غیر قانونی خودداری ورزید.

موضع گیری "سوزان رایس" نماینده آمریکا در سازمان ملل کافی است تا توجیه زجر و آزارهای اعمال شده بر فلسطینیان از سوی رژیم صهونیستی و حمایت آمریکا از آن رژیم را درک کنیم چنانچه وی گفته است "در صورت عدم حمایت از رژیم صهیونیستی وضعیت دشوارتر می شود و خطر خروج طرفین از مذاکرات بیشتر افزایش می یابد." 

شکی نیست که تحریم های وضع شده از سوی سازمان ملل متحد بر رژیم صهیونیستی طبق قطعنامه 452 شورای امنیت به دلیل "غیر قانونی بودن سیاست اسرائیل در مورد گسترش شهرک سازی ها در اراضی اشغالی فلسطینی و کنوانسیون ژنو" از سوی آن رژیم با بی اعتنایی مواجه شده است.  
 
امروز جهانیان بایستی دولت و مردم صهیونیست را از شهرک سازی ها بازدارند اقدامی که در اراضی اشغالی فلسطینی که از سال 1967 تا به امروز ادامه داشته است. 138 کشور جهان بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین های شان بدست سربازان صهیونیست و شهرک سازی های بیرحمانه و غیر قانونی رژیم صهیونیستی  را محکوم کرده اند اما آن رژیم هیچ توجهی به این محکومیت ها نشان نمی دهد. رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به این قطعنامه بی اعتنایی می کند. در آمریکا دشوار است که یک نماینده بخواهد جرات کند و علیه رژیم صهیونیستی رای بدهد.  
در سوی دیگر اما شورای امنیت سازمان ملل شش قطعنامه را علیه ایران صادر کرده است و آن را بدلیل ادامه فعاليت هسته ای اش خوانده است. اين تحریم ها شرورانه است و اهدافي غيرانساني را دنبال مي کند.  
تجربه تجاوز آمریکا علیه عراق و افغانستان نشان داد که پس از پایان تعداد زیادی از سربازان آمریکائی سالیان سال از شدت مشاهده تصاویر وحشتناک و ارتکاب جنایت از آسیب های روحی و روانی در عذاب بودند. آمار افزایش میزان خودکشی در میان این سربازان آمريکايي هراس آور بوده است.  
امروز آمریکا در پشت نقاب حقوق بین الملل با وضع تحریم ها علیه ایران تروریسمی غیر منازعه ای را بر ایران تحمیل می کند و بر وحشی گری خود نقابی قانونی زده است.  
بسیاری از کودکان ایرانی همچون کودکان فلسطینی با نفرت از غرب بزرگ خواهند شد. زجر و آزاری که از سوی رژیم آپارتاید بر فلسطینیان اعمال می شود عینا در مورد ایرانیان نیز از طریق تحریم های آمریکا تحمیل شده است. اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران سالیان سال است که ادامه دارد.  
 
تحریم های آمریکا علیه ایران نه تنها کودکان که بزرگسالان ایرانی و تمامی سنین را هدف گرفته است. در نتیجه تحریم هاي وضع شده دسترسی سرطانی و مبتلا به ام اس ایرانی به دارو بسیار دشوار شده است و مسبب تمام این محرومیت ها تحریم های وضع شده آمریکا علیه ایران بوده است.  
 
دنیا به بیماران ایرانی توجهی نمی کند، شانه هایش را بالا می اندازد و آمریکا و دست نشانده های حقیرش اجازه می دهد که به اقدامات کثیف خود ادامه دهند. 

با این حال دبیر کل سازمان ملل متحد جرات نمی کند تا از آمریکا و اقدامات شیطانی اش علیه مردم بیگناه ایران انتقاد کند. سوال اصلی اینجاست که آمریکا به چه حقی علیه ایران تحریم وضع کرده در حالی که از رژیم صهیونیستی که به حقوق بین الملل توهین و بی اعتنایی کرده حمایت می کند؟ قطعنامه 132 شورای امنیت سازمان ملل از رژیم صهیونیستی به عنوان دولتی "اشغالگر و نقض کننده تعهد و التزام خود نسبت کنوانسیون ژنو" یاد کرده است. 

با این حال هیچ اقدامی علیه رژیم صهیونیستی انجام نمی شود. بیش از نیم میلیون صهیونیست بصورت غیر قانونی اراضی فلسطینیان را اشغال کرده اند و آمریکا همچنان از رژیم صهیونیستی حمایت می کند. اوباما و سوزان رایس در مورد توهین رژیم صهونیستی به حقوق بین الملل و بی اعتنایی نسبت به ان هیچ حرفی نمی زنند تل آویو در تاریخ 30 نوامر از تصمیم به ساخت 3000 خانه صهیونیستی دیگر در اراضی اشغال شده شرق بیت المقدس و کرانه غربی خبر داد. بوی تعفن فریب کاری واشنگتن به مشام می رسد. 
برچسب ها: آمریکا ، ایران ، حقوق ، فریبکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار