آمارها نشان مي دهند استارباكس هيچ ماليات بر فروشي نداشته است در حالي كه فروش اين شركت در انگليس از دو ميليارد دلار در سه سال گذشته فراتر رفته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، چند روزی است رسانه های انگلیسی اسنادی از فرار مالیاتی شرکت های بزرگ حاضر در این کشور ارائه می کنند و فشار افکار عمومی باعث شد تا روساي چند شركت بزرگ بين المللي از جمله استارباكس درباره فرار مالياتي در برابر كميته تحقيق نمايندگان پارلمان انگليس حاضر شوند.

استارباکس بزرگ‌ ترین کافی‌ شاپ زنجیره‌ای در جهان است که از سال ۱۹۹۸ فروشگاه‌های این شرکت در انگلیس به قعالیت مشغولند.

فعالان اقتصادی در انگليس مي گويند شركت هاي بزرگ مانند استارباكس از پرداخت ميلياردها دلار ماليات به دولت انگليس خودداري كرده اند و همين امر باعث ايجاد شكافي بزرگ در بودجه اين كشور شده است. آمارها نشان مي دهند استارباكس هيچ ماليات بر فروشي نداشته است در حالي كه فروش اين شركت در انگليس از دو ميليارد دلار در سه سال گذشته فراتر رفته است.



فعالان مدنی انگلیس روز شنبه در اعتراض به خودداری یکی از کافی شاپ های زنجیره ای آمریکا از پرداخت مالیات در انگلیس، در مقابل شعبات این کافی شاپ در مناطق مختلف این کشور تجمع کردند. بر اساس برنامه اعلام شده از سوی گروههای مدنی، حداقل 40 شعبه از کافی شاپ های استارباکس مقارن ظهر امروز به وقت محلی هدف اعتراضات فعالان مدنی قرار گرفتند.

شبکه های خبری انگلیس از برگزاری تجمعات اعتراضی در کافی شاپ های استارباکس در شهرهای لندن، آبردین، گلاسکو، کاردیف، ناتینگهام، بیرمنگهام، بلفاست، آکسفورد، بریستول، منچستر، شفیلد، نیوکاسل و برخی شهرهای دیگر خبر داده اند. برخی از گروههای مدنی انگلیس نیز پیشنهاد تحریم عمومی کافی شاپ های استارباکس را مطرح کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار