کارگران، قربانی اقدامات غیر انسانی دولت بحرین

اقدام غیر عادلانه دولت بحرین در زمینه محروم کردن تعداد زیادی از کارگران از حقوق اجتماعی و کار اعتراض جوامع کارگری و کارفرمایی در سراسر جهان بر انگیخته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با تشدید نارضایتی ها در کشور بحرین و رفتار خشونت آمیز مقامات این کشور با مردم مظلوم و ستمدیده ای که برای احقاق حقوق خود و برخورداری از حداقل امتیازات اجتماعی دست به اعتراضات گسترده و مسالت آمیز اجتماعی و صنفی زده اند این دولت با رفتاری غیر عادلانه تعداد زیادی از کارگران را از کار بیکار و از همه حقوق اجتماعی شان محروم کرده است.

بنابراین گزارش، این رفتار ضد انسانی اعتراض جوامع کارگری و کارفرمایی را در سراسر جهان بر انگیخته به طوری که سازمان بین المللی کار به عنوان مرجع دارای مسئولیت همگانی برای اعتراض به حکومت بحرین تبدیل شده است.

این گزارش می افزاید، در پی این تحرکات بین المللی مدیر کل سازمان بین المللی کار با صدور بیانیه هایی ضمن اعلام نگرانی شدید نسبت به تشدید تنش ها و سرکوب شدید معترضان اجتماعی در بحرین، خواستار رعایت آزادی های مدنی از جمله احترام به حقوق اتحادیه های کارگری جهت انجام فعالیت های مشروع و قانونی شده است.

گفتنی است، حکومت بحرین به منظور کاهش فشارهای بین المللی در پی راه حل برآمده و برای این کار یک مشاور خارجی که معاون سابق وزیر کار آمریکا بوده را به کار گرفته که در پی راهنمایی های این مشاور آمریکایی، دولت بحرین موافقت نامه هایی را با تشکل های کارگری و کارفرمایی امضا کرده است که در عمل نفعی به حال مردم ستمدیده این کشور ندارد./ز

برچسب ها: کارگری ، جوامع ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار