سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت برنج و واردات بی رویه آن از سوی این كمیسیون در دست پیگیری است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'عباس پاپی زاده' بااشاره به حجم بالای واردات برنج افزود:كنترل واردات و قیمت برنج نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.

وی با بیان اینكه كمیسیون كشاورزی با افزایش نظارت و قانون گذاری، پیگیر واردات بی رویه وافزایش قیمت برنج است گفت:كمیسیون كشاورزی مجلس به دولت پیشنهاد داده با همكاری متقابل ، راهكار مناسب را برای كنترل بازار محصولات كشاورزی اتخاذ نمایند.

پاپی زاده با اشاره به پیشنهاد طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش كشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:با تصویب این طرح امكان مدیریت متمركز واردات و صادرات محصولات كشاورزی از جمله برنج مهیا می شود.

سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزارت جهاد كشاورزی می تواند با تعریف الگوی كشت و سطح مورد نیاز برای محصولاتی چون برنج برای دست یابی به خودكفایی برنامه ریزی كند.

وی گفت:به رغم حجم بالای واردات،قیمت انواع برنج داخلی و خارجی افزایش یافته و این افزایش قیمت مصرف كننده را با مشكل روبرو كرده است.

عضو هیئت رئیسه كمیسیون كشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت:به رغم حجم بالای واردات ، قیمت انواع برنج خارجی و داخلی در بازار افزایش یافته است.

نماینده مردم دزفول در مجلس با تاكید بر اینكه برنج كاران داخلی باید محصول خود را با قیمت مناسب عرضه كنند، تصریح كرد: در تعیین قیمت برنج باید هزینه تولید نیز در نظر گرفته شود./س
برچسب ها: واردات ، قیمت ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.