با راه اندازی شرکت سرم سازی شیراز سالانه بیش از80 میلیون یورو در اقلام وارداتی کشور صرفه جویی ارزی می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیر عامل شرکت سرم سازی شیراز گفت : در صورت راه اندازی تجاری این شرکت سالانه افزون بر 80 میلیون یورودر اقلام وارداتی کشور صرفه جویی ارزی می شود .
 محمد حسن موقعی افزود : این شرکت قابلیت تولید بیش از 80 نوع از انواع داروهای تزریقی را داراست که به دلیل تنوع محصولات و قابلیت تولید داروهای محلول از حجم 2/0 سی سی تا 3 هزار سی سی ، در منطقه خاورمیانه منحصر به فرد است .
وی تصریح کرد : در این کارخانه تخصصی ،انواع فرآورده های محلول دارویی اعم از آمپول های تزریقی و قطره های تک دوز چشمی تولید می شود که برخی از محصولات مانند قطره های تک دوز چشمی برای نخستین بار است که در کشور تولید می شود .
مدیر عامل شرکت سرم سازی شیراز گفت : با آغاز تولید تجاری کارخانه ، با توجه به مجهز بودن به پشرفته ترین و مجهزترین دستگاه های روز دنیا ، کشور در زمینه تولید قطره های تک دوز چشمی به خودکفایی می رسد و حدود 50 درصد از نیاز کشور در زمینه داروهای تزریقی حجیم نیز می تواند پوشش داده شود .
وی اظهار داشت : تولید داروهای تزریقی حجیم در بطری های جمع شونده از ویژگی های بارز تولیدات این شرکت هستند که با استفاده از این بطری به سوراخ کردن بطری با نیدل نیست و  عفونت های بیمارستانی ناشی از این موضوع کاهش می یابد  .
دکتر موقعی با اشاره به توانایی شرکت سرم سازی شیراز در تامین بخش عمده ای از نیازهای دارویی کشور گفت : فرآورده های دارویی در این کارخانه بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می شود به گونه ای که بزرگ ترین شرکت تولید کننده سرم در دنیا پس از بازدید از این کارخانه ، موافقت خود را برای ادامه کار سرم سازی شیراز تحت لیسانسش اعلام کرده است .
وی مبلغ سرمایه گذاری شده در این کارخانه را 58 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود : تولید آزمایشی دارو از سال 89 آغاز شده در حالیکه تاسیس و مراحل احداث پروژه و کلنگ زنی به سال های 80 و 83 باز می گردد .
دکتر موقعی گفت : در صورت تسریع در موافقت اداره نظارت بر داروی کشور مبنی بر راه اندازی تولید تجاری کارخانه ، بسیار از کمبودهای دارویی که در حال حاضر در کشور وجود دارد بر طرف خواهد شد .
وی با اشاره به نامگذاری امسال به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از طرف مقام معظم رهبری اظهار داشت : این کارخانه علاوه بر ارزش افزوده ای برای کشور می تواند بسیاری از مشکلات و نیازهای دارویی را رفع کند .
دکتر محمد حسن موقعی تاکید کرد : نیاز جدی است که این گونه پروژه های ملی و فرا ملی بصورت ویژه از طرف دولت حمایت شوند./ب

برچسب ها: سرم سازی ، صرفه جویی ، ارزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.