یک روانشناس در رابطه با علت اصلی طلاق عاطفی گفت: عدم داشتن تفاهم و آگاهی از مهارت های زندگی زناشویی، از مهم ترین دلایل بروز طلاق عاطفی در جامعه است.


حسین ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در طلاق عاطفی، زن و مرد با داشتن کشمکش و تضاد، فقط به ظاهر با هم در زیر یک سقف زندگی می کنند و روابط دوستانه با یکدیگر ندارند.
وی ادامه داد: از دواج های احساسی و هیجانی از جمله دلایل دیگر این مسئله است که متاسفانه در جوامع کنونی رو به افزایش بوده ودر نهایت منجر به طلاق عاطفی می شود.
 این روانشناس افزود: این گونه ازدواج های احساسی گاهی از پایه اشتباه بوده و برخی افراد فقط برای فرار از تنهایی، برطرف کردن نیاز جنسی یا تحت تاثیر جامعه و رسومات خانواده  خویش در سنین پائین ازدواج می کنند که بعدها نیز بدلیل نداشتن مهارت و تجربه کافی در زندگی دچار مشکلات فراوانی می شوند.
ابراهیمی مقدم با اشاره به کاهش ارتباطات بین اعضای خانواده و زوجین در جوامع کنونی یاد آور شد: امروزه بدلیل کم رنگ شدن زمان با هم بودن افراد خانواده در خانه،‌زن و مرد بیشتر خلاءهای عاطفی خود را در خارج از منزل پر نموده که این عوامل، زمینه ساز بسیاری از مشکلات از جمله طلاق عاطفی خواهد بود.
 ابراهیمی مقدم بمنظور کنترل و پیشگیری از طلاق عاطفی در میان زوجین خاطر نشان کرد: ابراز احساسات و عواطف یک مهارت  خاص است که با آموزش آن از طریق خانواده ها به جوانان و نیز اطلاع رسانی مناسب و کافی توسط نهادهای ذیربط، قابل توجهی در کاهش بروز طلاق عاطفی و استحکام بر روابط بین همسران خواهد داشت./ز
برچسب ها: مهارت ، طلاق ، عاطفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار