نماینده مردم قائنات در مجلس تخصیص اعتبار برای مناطق زلزله‌زده زهان پیش از افزايش برودت هوا را الزامی دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران جواد هروی نماینده مردم قائنات و زیر کوه در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با اشاره به وقوع زلزله در منطقه زهان اين استان گفت: امروز باید بحث زلزله در منطقه زهان و قائنات را جدی گرفت که این زلزله ۷ قربانی و حدود ۲۰ مجروح و یک هزار تلفات دامی در منطقه داشته است.

وی ادامه داد: نکته اساسی در این زلزله این است که حدود ۲ هزار واحد مسکونی دچار تخریب بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد شده است و همین منطقه که در سال ۷۶ دچار زلزله شده بوده اما متاسفانه مقاوم سازی در آن صورت نگرفته است و اگر روزی زلزله ای قویتر از زلزله اخیر رخ دهد بدون شک تلفات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم با اشاره به اینکه وسایل مردم زیر آوار است، افزود: تنها چادر و کنسرو دوای درد مردم زلزله زده نیست و مردم با وجود ریزش باران و سرمای زیاد و آوارگی پس از زلزله نیازمند وسایل گرمایشی و جای مناسب جهت اسکان هستند.

وی افزود: حدود ۱۵۰۰ تخته چادر توزیع شده است اما این به معنای رسیدگی نیست و مابقی محصول مردم آنجا به خصوص زرشکی که از بین رفت به طور کامل دفن شده است و لذا باید توجه شود که اینگونه مناطق و روستاها به دلیل عدم رسیدگی و در نظر نگرفتن اعتبارات کافی دچار مشکل می شود.

وی ادامه داد: از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و برخی معاونین رئیس جمهور تشکر می کنم اما گله می کنم از مسئولان عالی رتبه دستگاه های اجرایی همچون رئیس جمهور که با وجود اینکه خود را حامی مردم اعلام کرده است، از هرگونه ابراز همدردی با مصیبت زدگان دریغ کرد.

هروی در بخش ديگري از اظهاراتش بیکاری را مشکل دیگر حوزه انتخابیه خود بیان و گفت: هر روز در این منطقه شاهد افزایش نرخ بیکاری هستیم و مسئولین هیچ اقدام قابل توجهي در این منطقه انجام نمي‌دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات گاز رسانی، آموزش و پرورش، بحران آب، عدم اختصاص بودجه جهت بازسازی مساجد و حسینیه‌ها و همچنین راه‌آهن و پادگان از مشکلات اصلی قائنات و زیر کوه است که باید دولت برای رفع این مسائل اقدامات لازم را به عمل آورد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: هروی ، زلزله ، زهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار