نماينده مردم گچساران در مجلس گفت: از فهم عدم ارسال بودجه در موعد قانونی توسط دولت عاجز بوده و معتقدم دولتی که نتواند در یک قاعده منظم یک موضوع مهم را در زمان خود به انجام برساند نمی‌تواند آن را سامان دهد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با اشاره به عدم ارائه به‌هنگام بودجه به مجلس گفت: آوازه بی‌تدبیری ما زبانزد عام و خاص شده و اقتصاد تحریمی‌مان را مطابق میل دشمنانمان اداره می‌کنیم و منابعمان را سهل و آسان می‌سوزانیم.

تاجگردون تصریح کرد: مسئولان باید بگویند که صدهزار میلیارد دلار درآمد نفتی به کجا رفته چرا بهره مردم ما از این درآمدها باید تنها حسرت باشد.

وی درباره مشکلات دیگر کشور، توضیح داد: کمرنگ بودن فعالیت فعالان اقتصادی به علت صدور بخش‌نامه‌های متعدد از سوی دولت، افزایش قیمت، افزایش سطح بیکاری، تورم فزاینده از دیگر مشکلات کشور است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس نهم، باتاکید بر اینکه متاسفانه دلارهای نفتی به دلیل بی‌لیاقتی برخی از افراد سوخته است، گفت: هم‌اکنون شاهد هستیم که تورم در مهرماه گذشته به صورت نقطه‌ای به عدد ۵۸ درصد رسیده، مسئولان باید جوابگو باشند که کشور به چه سمتی حرکت کرده که در یک سال گذشته حدود ۱۱ هزار میلیارد دلار صرف خرید و واردات ماشین شده است که این اعتبار حدود ۲ برابر اعتبار قبلی است.


وي در ادامه تصریح کرد: کسی پاسخگوی این همه تاراج ارز و ذخایر کشور نیست و نمی‌دانیم چرا وکیل مردم از داشتن اطلاعات نامحرم اما رانت‌خواران محرم و صاحب ملک ایران زمین هستند.


وی ادامه داد: چرا در مهر ماه گذشته تورم نقطه به نقطه به عدد فاجعه‌آمیز 5.8 درصد رسیده و چه سفره بیکرانی باز شده که در یک سال گذشته قریب 11 میلیارد دلار یعنی 20 برابر سال قبل ثبت سفارش خودرو صورت گرفته است؟

تاجگردون افزود: اینکه با لجبازی بودجه را به موقع ندهیم و همه کشور را برخلاف فرمایش مقام معظم رهبری معطل انتخابات ریاست جمهوری سال آتی کنیم، مشکل‌گشا نیست.

وي گفت: از فهم عدم ارسال بودجه در موعد قانونی توسط دولت عاجز و معتقد است دولتی که نتواند در یک قاعده منظم یک موضوع مهم را در زمان خود به انجام برساند نمی‌تواند آن را سامان دهد.

وی ادامه داد: بیش از 6 ماه از تاریخ مصرف مجلس نهم گذشته ولی هنوز مجلسی‌ها دنبال آن هستند که جلوی تخلفات و رفتارهای قانونی را بگیرند و نه دولت و نه مجلس نتوانسته نیم‌نگاهی به آینده داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دعوای این مجلس، مجلس قاجاری و این دولت، دولت رضاخان قلدر است راه به جایی نمی‌برد و نانی برای ملت نمی‌شود.

تاجگردون به دولتی‌ها در آخرین ماه‌های خدمت توصیه کرد نظم را آنچنان که قاعده عقل است بر رفتار خود حاکم کنند و ادامه داد: می‌دانیم شرایط اقتصادی کشور خاص است اما در این شرایط امر مطلوب آرامش و نظم در امور است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بودجه ، مجلس ، قاجار ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار