در درگيري پليس بنگلادش و فعالان حزب حاکم با معترضاني که روز يکشنبه با بستن راههاي ارتباطي برگزاري انتخابات زودهنگام را خواستار شدند ، دست کم2 نفر کشته و 12 نفر زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، پليس بنگلادش به سمت معترضان در چند نقطه از داکا پايتخت اين کشور ، گلوله هاي پلاستيکي و گاز اشک آور شليک کرد.
تظاهرکنندگان نيز به سمت پليس ، بمب هاي کوچک دست ساز پرتاب کردند ، لاستيک ها را سوزاندند و خودروها و اتوبوس ها را آتش زدند.
پليس بنگلادش اعلام کرد در درگيري معترضان حزب مخالف ملي گراي بنگلادش و هواداران حزب حاکم در بخش قديمي داکا ، يک نفر بر اثر اصابت چاقو کشته شد.
به گفته پليس ، دومين نفر نيز در شمال غربي بنگلادش کشته شد.
حزب مخالف ملي گراي بنگلادش با برپايي اين تظاهرات ، برگزاري انتخابات زودهنگام را خواستار شده است.
سخنگوي اين حزب گفت دوازده نفر از جمله يکي از هواداران اين حزب در اين درگيري ها زخمي شدند. پليس بنگلادش حدود پنجاه نفر را بازداشت کرد.
حدود ده هزار نيروي پليس براي جلوگيري از بسته شدن بزرگراهها در سراسر بنگلادش مستقر شده اند اما به گفته مقامات عبور و مرور در بسياري از جاده ها و راههاي ارتباطي مختل شده است.
 معاون کميسر پليس داکا گفت : « اجازه برگزاري تظاهرات آرام داده شده بود اما به محض اينکه آنها حمله به خودروها و اتوبوس ها را آغاز و بمب هاي آتش زا پرتاب کردند ، نيروهاي پليس براي متفرق کردن آنها به سلاح هاي غير مرگبار از جمله گلوله هاي پلاستيکي و گاز اشک آور متوسل شدند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار