در استان کرمانشاه میزان حریق در جنگل‌ها و منابع از لحاظ تعداد 25 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: وسعت جنگل‌های استان 822 هزار و 272 هکتار است که شهرستان اسلام‌آباد‌غرب با 33 درصد بیشترین و هرسینبا 1.9درصد کمترین وسعت جنگل را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

حسین سلیمانی اظهار داشت: شهرستانهای سنقر، صحنه، کنگاور و قصرشیرین فاقد جنگل در استان کرمانشاههستندکه مهم‌ترین گونه‌های جنگل در این مناطق بلوط ون و بادام وحشی است،گونه‌هایی نظیر پسته وحشی"بنه"‌، شن‌، آلبالوی وحشی‌، زالزالک‌، کیکم‌، ارژن ‌"بادام وحشی" و سرخ و لیک‌، سیاه و لیک‌، امرود "گلابی وحشی"سایر گونه‌های این جنگل هستند؛ میزان تولید چوب این جنگل‌ها به صورت سالیانه حدود 164 هزار مترمکعب برآورد می‌شود.که ارزش اقتصادی جنگل‌های استان علیرغم حفاظتی بودن آن در بعد ملی و منطقه‌ای بسیار چشمگیر بوده و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: حدود 200 هزار هکتار عرصه‌های جنگلی دارای گونه بنه است که در سطح استان پراکنده بوده که سالیانه حدود 100 تن سقز از این جنگل‌ها برداشت می‌شود و در اشتغالزایی چرخش اقتصادی خانوارهای منطقه نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه ادامه داد: در سال گذشته 114 فقره آتش‌سوزی در سطح هزار و 168 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داد. اما امسال سطح حریق در جنگل‌ها و مراتع استان 127 درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته واز لحاظ تعداد 25 درصد کاهش حریق جنگل داشته‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد : علت عمده کاهش آتش‌سوزی‌ها مشارکت مردم است و همکاری دهیاران و روستائیان در اطفا حریق نقش موثری در کاهش سطح آتش‌سوزی‌ها داشته است و بیشترین آتش‌سوزی‌ها در مناطق جنگلی اورامانات، اسلام‌آبادغرب و دالاهو رخ داده است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، جنگل ، آتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.