آیت‌الله نوری همدانی شکار پهپاد آمریکایی را نشانه قدرت‌نمایی ایران در مقابل غرب دانست و گفت: اگر این قدرت نبود آمریکا قبل از حمله به افغانستان و عراق، به ایران حمله می‌کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله نوري همداني، امروز (یکشنبه 19آذرماه) در دیدار جمعی از کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برقراری حکومت اسلامی در ایران، تصريح کرد: امام خمینی(ره) با توکل به خدا و اخلاص کامل در حالی که تمام قدرت‌های استکباری به شاه کمک می‌کردند، یک رژیم 2 هزار و 500 ساله را ساقط کرده و حکومت اسلامی را بنیانگذاری کردند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به این که خیلی‌ها نسبت به انقلاب نامحرم هستند و این انقلاب را درک نکرده‌اند، ادامه داد: موج‌های بیداری بسیاری از طریق انقلاب اسلامی ایران در سایر کشورهای اسلامی ایجاد شد.

وي تاکید کرد: قانون اساسی ما قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است و مجری آن رهبری است که یا باید پیامبر(ص) باشد، یا امام(ع) و در غیبت امام، باید یک فقیه و اسلام شناس در رأس حکومت اسلامی باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: رهبری حکومت اسلامی باید در برابر مستکبران شجاع باشد، امروز آیت‌الله العظمی خامنه‌ای باکمال قدرت، سکاندار کشتی انقلاب است.

لزوم حفظ وحدت

آیت‌الله نوری همدانی بر ضرورت حفظ وحدت و اتحاد میان مسلمانان تاکید کرد و اظهار داشت: اختلاف موجب ضعف و ذلت و سقوط است؛ قرآن نیز می‌فرماید که مسلمانان نباید با هم اختلاف داشته باشند.

وي، مردم، اسلام و ولایت فقیه را  ارکان اصلی انقلاب اسلامی دانست و تصریچ کردند: باید قدر مردم را بدانیم؛ زیرا این مردم بودند که جان و مال خود را اهدا کردند تا اسلام حفظ شود.

قدرت‌نمایی ایران در مقابل آمریکا

وي همچنین با تاکید بر اینکه جهاد باید همیشه در اسلام زنده و پاینده باشد، افزود: فرود آوردن پهپاد(پرنده هدايت پذير از دور) آمریکایی نشانه قدرت ایران است؛ اگر این قدرت نبود، آمریکا قبل از حمله به افغانستان و عراق، به ایران حمله می کرد.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود استقلال اقتصادی را از ضرورت‌های حفظ عزت دانست و گفت: باید به گونه اب با تحریم‌ها مقابله کنیم که دشمن بداند از نظر اقتصادی نیز ما مستقل هستیم.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید برضرورت حفظ عزت و توانمندی مسلمانان، تصریح کرد: عزت از آن خدا و پیامبر(ص) و مومنان است؛ قرآن کریم در 80 مورد از علم و تعلیم و تعلم سخن گفته است که اولین مرحله و نردبان عزت و عظمت، توانمندی علمی است  و مسلمانان باید سعی کنند از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار بگیرند.

وي، ایمان را اصل دوم حفظ عزت و توانمندی ذکر کرده واظهار داشت: در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه و جنگ 8 روزه غزه با این که عده‌ای که از نظر تعداد در برابر دشمن اندک بودند، اما از نظر ایمان و اعتقاد نسبت به ایشان با بیان این که ایمان جهان بینی انسان را تغییر می‌دهد، افزود: قرآن کریم از موجودات این عالم سخن می‌گوید تا مردم از موجودات و مخلوقات، درس ایمان را فرا بگیرند.

ندای اسلام ناب از قم به جهان می‌رسد

آیت‌الله نوری همدانی در پایان سخنان خود،  قم را پایگاه علمی عنوان کردند و ابراز داشت: بساط علم در آخرالزمان در قم برپا می‌شود و ندای اسلام ناب از این شهر مقدس به جهان می‌رسد.

منبع: حوزه نيوز

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، آمریکا ، قدرت ، پهباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار