وزارت آموزش و پرورش باید به عنوان متولی نگهداشت دانش آموزان ، پاسخگوی کوتاهی تاریخی اش باشد اما نباید مؤسسه استاندارد و کارخانه تولید کننده در پناه توجه افکار عمومی به وزارت آموزش و پرورش ، خود را معاف از پاسخگویی بدانند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ از وقتی که مدرسه روستای شین آباد دچار آتش سوزی شد و دختران دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی این مدرسه ، مظلومانه در میان شعله های آتش سوختند و راهی بیمارستان شدند ، مقامات وزارت آموزش و پرورش ، مدام بر این نکته تأکید دارند که بخاری به کار رفته در مدرسه ، "استاندارد" بوده است.
با حمل بر صحت کردن این سخن مسوولان آموزش و پرورش از جمله وزیر ، نکته مهمی که وجود دارد و بدان پرداخته نشده ، الزام مسوولان "موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران" و نیز کارخانه تولید کننده بخاری به "پاسخگویی" است.
 

 
البته این مهم ، چیزی از مسوولیت وزارت آموزش و پرورش را کم نمی کند و این وزارتخانه ، باید به عنوان متولی نگهداشت دانش آموزان ، پاسخگوی کوتاهی تاریخی اش باشد اما نباید مؤسسه استاندارد و کارخانه تولید کننده در پناه توجه افکار عمومی به وزارت آموزش و پرورش ، خود را معاف از پاسخگویی بدانند.
مسوولان موسسه استاندارد باید توضیح دهند که بر چه مبنایی ، اجازه استفاده از آرم استاندارد را به محصولات می دهند؟ و اساساً چرا باید بخاری دارای آرم استاندارد این گونه بسوزد و این همه دانش آموز را به کام آتش بفرستد؟!
موضوع استاندارد در کشور ما ، البته به بحث بخاری مدرسه شین آباد ، محدود نمی شود ، بلکه این موضوع بسیار دامنه دار است و حتی در محصولات کلانی مانند خودرو نیز ، شاهد آن هستیم که خودروهایی با مجوز استاندارد شماره گذاری می شوند که در دنیا ، اساساً چنین خودروهایی سال هاست که از رده خارج شده اند ولی در ایران ، استاندارد می گیرند و گاه به کشتارهای فجیع را نیز رقم می زنند کما این که کامیون "هوو" که استاندارد داخلی گرفته بود ، بر اثر ناایمن بودن ترمزهایش ، صدها نفر را کشت و مجروح کرد و کک موسسه استاندارد هم نگزید!
موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و کارخانه سازنده بخاری ، در کنار آموزش و پرورش در ردیف متهمان حادثه اخیر مدرسه روستایی پیرانشهر هستند و باید پاسخگو باشند.
برچسب ها: استاندارد ، متهم ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار