نماینده ولی‏ فقیه در شهرستان دماوند گفت: با بررسی فرهنگ این واژگان و مقایسه آن با آزادی به سبک غربی درمی ‏یابیم که در لیبرالیسم همه چیز بر پایه «من» بنا شده است، حال آنکه در اسلام همه چیز بر پایه «او» است؛ چنان که در کمونیسم همه چیز بر مبنای «ما» بود.

حجت ‏الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در این بین، اسلام معتقد است که «او» هر دو واژه مبنایی دیگر یعنی «من» و «ما» را تحت‏ الشعاع خود قرار می ‏دهد.

وی ادامه داد: امروز آزادی در اقتصاد غربی با واژگانی نظیر ربا و قدرت‏طلبی مالی گره خورده است؛ در حالی که اسلام، تلاش در بعد تولید و رسیدن به عدالت اجتماعی را به عنوان عناصری محوری مد نظر قرار می ‏دهد.

علاءالدینی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ نیز آزادی به مدل غربی جز شکل‏ گیری پدیده‏ هایی ننگین و چرکین نظیر هم ‏جنس ‏گرایی و بی‏ بند و باری حاصل دیگری برای جامعه به ارمغان نیاورده است.

نماینده ولی ‏فقیه در شهرستان دماوند افزود: انحصار گرایی در پروسه انتخابات ایالات متحده از سوی دو حزب دموکرات و جمهوری‏ خواه را نیز می ‏توان نتیجه آزادی به روش لیبرالیسمی دانست.

وی ادامه داد: در تشریح دلایل شکست تحریم ‏های غرب علیه ایران، سه شاخص مهم و حیاتی نقشی بارز ایفا می‏ کنند.

نماینده ولی‏ فقیه در شهرستان دماوند همچنین تصریح کرد: شاخص نخست، تأثیر گذاری درایت رهبر فرزانه انقلاب در مدیریت شدت تحریم‏ ها با سود جستن از همه ظرفیت‏ های ممکن است.

علاءالدینی اضافه کرد: مقاومت مردم و تحمل آنها با برخورداری از روحیه صبر و گذشت را باید دیگر شاخص پراهمیت در این زمینه خواند.

امام جمعه دماوند افزود: سومین عامل شکست تحریم‏ های اقتصادی چند دهه ‏ای غرب علیه ایران را باید به درایت مسئولان مرتبط دانست.

وی ادامه داد: امروز تفاوتی در چهره خبیث دشمنان اسلام و انقلاب با دیروز دیده نمی‏ شود و حرکات خصمانه نظامی دیروز جای خود را به تحریم‏ های اقتصادی و فشار سیاسی داده است.

علاءالدینی اضافه کرد: از این رو، امت اسلامی ایران باید از همان سه شاخص تأثیر گذاری درایت رهبر فرزانه انقلاب، مقاومت و درایت مسئولان برای تداوم فتوح خود سود ببرند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.