یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اعتراضات و اعتصابات موجب عقب‌نشینی تاکتیکی مرسي شده تا ضمن حفظ حکومت شرایط تدوین قانون اساسی مناسب را فراهم کند.

حسن لاسجردی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به موافقت مرسی با تعدیل قانون اساسی، گفت: تحولات جدید مصر ایجاب می‌کند مرسی این‌چنین بیانیه‌ای را صادر کند، بنابراین اقدام وی فشار داخلی و یا طرفداری از یک جریان داخلی ارزیابی نمی‎شود چراکه تحولات مصر این موضوع را طلب می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه مصر تحولات نوین و جدیدی را تجربه خواهد کرد و شخصی که در مصر قدرت را در دست دارد با در نظر گرفتن این شرایط حرکت کرده و جلو می‌رود.

لاسجردی افزود: با توجه به اینکه محمد مرسی با تجربه مبارزات اخوان‌المسلمین ریاست جمهوری را بر عهده گرفت، در راستای ساماندهی مصر جدید و تدوین قانون اساسی مناسب باید برخی موانع از جمله ارتش و دادگاه عالی را از مسیر خود بردارد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که مرسی به آن توجه نکرد جامعه مصر است که کماکان تجربه تلخ دیکتاتوری 30 ساله را داشته و زمان زیادی از تحولات انقلابی مصر نگذشته است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید براینکه صدور این بیانیه از سوی مرسی به سبب کم‌تجربگی و عدم دقت سیاسی وی بود، یادآور شد:  اعتراضات و اعتصابات موجب شد مرسی عقب‌نشینی تاکتیکی کرده تا ضمن حفظ حکومت خود شرایط تدوین قانون اساسی مناسب را فراهم کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مرسی ، مصر ، بیانیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار