یک کارشناس سیاست خارجی گفت: گروه‌های مخالف معتقدند ابتدا باید مکمل قانون اساسی و تاریخ رفراندوم لغو شود تا آنها وارد مذاکره سیاسی شوند در غير اين صورت مذاكره را نمي‌پذيرند.

سیدهادی سیدافقهی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به موافقت محمد مرسی با تعدیل قانون اساسی گفت: پیرو اعلامیه متمم قانون اساسی که نشان از خودکامگی داشت، بسیاری از گروه‌های ملی‌گرا و سکولار اعتراض کرده و جبهه نجات انقلاب مصر را تشکیل دادند و نسبت به این قانون جدید موضع‌گیری کردند.

وی ادامه داد: طبق این قانون اختیارات وسیعی به رئیس جمهور اعطا می‌شد که با توجه به شرایط ویژه مصر موجب اعتراضات و اعتصابات و در نهایت منجر به عقب‌نشینی مرسی شد.

سیدافقهی افزود: پس از اغتشاشاتی که منجر به خونریزی شد و همچنان ادامه دارد، مرسی وادار  به عقب‌نشینی و دعوت گروه‌های مخالف به گفتگوی سیاسی و تفاهم ملی شد.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های مخالف 2 شرط عمده برای گفتگو دارند، تصریح کرد: در حالی که مرسی هنوز حاضر به پذیرفتن این شروط نشده، گروه‌های مخالف نیز حاضر به عقب‌نشینی نیستند و باید دید در تاریخ 15 دسامبر که رفراندوم برگزار می‌شود، گروه‌های مخالف چه تصمیمی خواهند گرفت.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: گروه‌های مخالف معتقدند ابتدا باید مکمل قانون اساسی و تاریخ رفراندوم لغو شود تا آنها وارد مذاکره سیاسی شوند در غير اين صورت مذاكره را نمي‌پذيرند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: مرسی ، رفراندوم ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار