ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با انتقاد از سیاست دیپلماتیک بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم گفت سیاست های نتانیاهو ممکن است منجر به انتفاضه سوم ( قیام مسلحانه ) در سرزمین های فلسطینی شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ، اولمرت که این اظهارات را در یک گردهمایی بازرگانی در تل آویو بیان می کرد افزود دولت اسرائیل یک مسیر دیپلماتیک بسیار خطرناک را دنبال می کند و سیاست های این دولت ممکن است باعث بوجود آمدن انتفاضه دیگر شود . 
نخستین انتفاضه فلسطینیان بین سال هزار و نهصد و هشتاد و هفت تا سال هزار و نهصد و نود و یک به اجرا درآمد و انتفاضه دوم فلسطینیان نیز سپتامبر سال دو هزار آغاز شد . 
بنابر آمارهای گروه حقوق بشر « بتسلم » در انتفاضه نخست فلسطینیان هزار و پانصد و نود و سه فلسطینی و هشتاد و چهار اسرائیلی کشته شدند . در انتفاضه دوم نیز چهار هزار و نهصد و چهل و چهار فلسطینی و هزار و یازده اسرائیلی کشته شدند . 
اولمرت تصریح کرد سیاست دولت کنونی اسرائیل با منافع دولت درزمینه موجودیت در تضاد است.
اولمرت که در آستانه انتخابات ماه ژانویه اسرائیل تلاش می کند بار دیگر به سیاست بازگردد پیشتر نیز با انتقاد از تصمیم دولت نتانیاهو برای ساخت سه هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس گفته بود تصمیم دولت درمورد گسترش شهرک ها یک سیلی به صورت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکاست.
وی همچنین محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را شریکی واقعی برای صلح نامید و نتانیاهو را متهم کرد به این روند پایبند نیست . 
برچسب ها: بین الملل ، غزه ، نتانیاهو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار