نگرش ما از امور، منشا طرز تفکر یا شیوه عمل ماست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همه ما میل داریم فکر کنیم امور را همان گونه که هستند می بینیم و موجوداتی واقع بین هستیم حال آن که چنین نیست جهان را نه آن گونه که هست بلکه آن گونه که خود هستیم می بینیم به محض این که برای آن چه می بینیم لب به سخن می گشاییم خود را توصیف می کنیم یک روانشناس در رابطه با طرز نگاه افراد به زندگی گفت: احساسات ما ریشه در تفکرات ما دارند در اغلب موارد به هر گونه ای که فکر کنیم احساسات و عواطف ما بر این اساس شکل می گیرد.

وی افزود: برداشت افراد مختلف از یک اتفاق با یکدیگر شباهت ندارد و افراد مختلف ممکن است نسبت به حوادث مختلف نگرش های متفاوتی داشته باشند که ناشی از نوع برداشت آنها از واقعه مذکور است.

وی تصریح کرد: همه ما بارها دیده و شنیده ایم که به تعداد افرادی که با یک رویداد واحد مواجه بوده توضیحات متفاوت وجود داشته است این یعنی افراد دنیا را از پشت عینک های مختلفی تماشا می کنند و به آن طریق می اندیشند برخی با عینک خوش بینانه و برخی با عینک بدبینانه دنیای اطراف خود را می نگرند.

وی خاطر نشان کرد: احساس منفی، ناشی از اندیشه منفی است، اندوه و افسردگی ناشی از تفکر از دست دادن و باختن است و احساس مثبت ناشی از اندیشه مثبت است پس حس شادمانی تنها با تغییر در تفکراتمان به دست می آید.

مهم نیست که دنیا روی کدامین چرخ می گردد آن چه مهمه این که در میان بالا و پایین های متعدد چطور به خوش بختی و حس رضایتمندی دست پیدا کنیم این یک شعار نیست بلکه واقعیت برای تمامی افرادی که دوست دارند مثبت فکر کنند پس برای آنکه مثبت فکر کنیم لازم است از پشت عینک خوش بینانه به دنیا نگاه کنید./ز

برچسب ها: عینک ، اندیشه ، احساس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار