تا دقایقی دیگر، اجلاس جهاني دو روزه اساتید دانشگاه ها و بيداري اسلامي با حضور رییس جمهور و علی اکبر ولایتی در مرکز همايش هاي بين المللي صدا وسيما آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، اجلاس جهانی دو روزه اساتید دانشگاه ها با شعار پیشرفت عدالت و مردم‌سالاری دینی برگزار خواهد شد.

در این اجلاس، تعداد 250 نفر از اساتید دانشگاه‌های غیر ایرانی و 350 نفر از اساتید دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که سخنران ويژه افتتاحيه اين اجلاس محمود احمدي نژاد رييس جمهور کشورمان خواهد بود که در ساعت 11 به ایراد سخنراني خواهند پرداخت.

طی این دو روز اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي پنج کمیسیون تخصصی تشکیل مي دهند که اولین کمیسیون به بررسی بیداری اسلامی، دستاورد رابطه قدرت در جهان معاصر می‌پردازد و کمیسیون بعدی نیز بحث بیداری اسلامی و حکومت‌داری مبتنی بر مردم‌سالاری را بررسی می‌کند.

همچنین کمیسیون‌های آسیب‌شناسی تهدیدات و فرصت‌های آن و بیداری اسلامی پیشرفت، عدالت اسلامی و هویت اقتصادی و ظرفیت‌های علمی و نظریه‌پردازی در جهان اسلام نیز از جمله کمیسیون‌هایی هستند که در این اجلاس بررسی می‌شوند.

گفتني است؛ پیش از این نیز اجلاس مجمع عمومی بيداري اسلامي در شهریورماه سال گذشته برگزار شد و سپس اجلاس جوانان و اجلاس زنان را در کشورهای اسلامی داشتیم و در این بین 3 نوبت اجلاس شورای هماهنگی مشورتی بیداری اسلامی برگزار شد که در هر کدام از این اجلاس تعداد 40 نفر از کشورهاي مختلف شرکت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار