وزیر امور خارجه گفت: سرمایه عظیم انسانی که در اختیار تروریست های سوری قرار دارد، زیرساخت های سوریه را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در محل اجلاس جهانی بیداری اسلامی و اساتید دانشگاه‌ها ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر در این اجلاس به شرایط کنونی اشاره و اظهار داشت: به برکت موج بیداری اسلامی شاهد بروز شرایط جدیدی در جهان اسلامی هستیم و روند جهانی به سوی مردمسالاری و تقویت حضور مردم در بیداری اسلامی در حال پیشرفت است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به اهمیت گفتمان اسلامی در برابر سکولاریسم غربی خاطرنشان کرد: به دنبال تغییراتی که در جهان اسلام شاهد آن هستیم، دول استکباری نظام سلطه در تلاش است با اتخاذ سیاست‌های نیابتی بر موج این تحولات سوار شده و آن را مدیریت کند.

وی بر همین اساس تصریح کرد: البته روند بیداری اسلامی با آگاهی به مسیر خود ادامه می دهد و با شتاب در حال تغییر نظام بین الملل است ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز در همین راستا با اعتقاد راسخ به نقش بی بدیل مردم منطقه در تغییر حکومت های استبدادی تأکید داشته است.

صالحی در ادامه با اشاره به ناتوانی نظام سلطه در آرایش منطقه به نفع خود تأکید کرد: این امر حاکی از کاهش نفوذ و اثرگذاری جدی استکبار غرب در منطقه بوده و نشان از ناکامی آنها در شکل دهی نظم جهانی مورد نظر خود را دارد.

وی همچنین ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با رصدی که از فعالیت های غربی انجام می دهد به توطئه های پنهان آنها واقف است، توطئه ای که حکایت از مقابله با اسلام گرایی و مطالبات آزادیخواهانه دارد و آنها را بر آن داشته است تا ماهیت تحرکات اسلامی منطقه را کمرنگ جلوه داده و شعار آزادی غربی و حقوق بشر خود را جایگزین نمایند.

وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به اهتمام غرب به پیروزی با ارائه الگوهای خود و مخفی کردن نقش مردم، تأکید کرد: در عرصه بیداری اسلامی همواره نقش اساتید، نخبگان و فرهیختگان در آگاهسازی و نمایاندن چهره واقعی غرب، بیش از هر کس دیگری می توانند در تجلی جریان بیداری اسلامی موثر باشند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از برخورد گزینشی غرب در قبال کشورهای منطقه به ضرورت کاهش خشونت ها در سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: هفته گذشته جلسه ای با حضور معارضین سوری در تهران داشتیم اما شاهد بودیم که همزمان مسلحان تروریست خانواده های سوری را مورد قتل عام قرار می دادند.

صالحی با بیان این مطلب که این گروه های بی مسئولیت و مسلح از حمایت های مالی و انسانی خارجی برخوردار هستند گفت: سرمایه عظیم انسانی که در اختیار تروریست های سوری قرار دارد، زیرساخت های سوریه را مورد هدف قرار داده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان با اشاره به این مطلب که ایران در جلسه ای که با نماینده ویژه سازمان ملل در حل بحران سوریه به همراه کشورهای روسیه، ترکیه و عراق داشته است، خاطرنشان کرد: راهکارهایی در این زمینه ارائه کرده ایم که توقف خشونت ها در سوریه از مفاد اصلی آن است و در آن به ضرورت حمایت از سوریه تأکید شده است در حالی که معتقدیم پایبندی به گفتمان بهترین راه برای نجات سوریه و بحرین است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار