سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : پروژه کپر زدایی از ابتدا غلط بود زیرا با انجام چنین طرح هایی سنت ها و فرهنگ یک منطقه با چالش مواجه می شود.

حسین انواری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان افزود : در رابطه با کپر زدایی می بایست همان کپر را در یک شرایط بهداشتی و مناسب تر عرضه کنیم همچنان که شاهد هستیم خانه هایی ساخته شده اند اما استفاده ای از آن ها نمی شود.

وی تصریح کرد : در مناطق جنوب استان کرمان پراکندگی جمعیتی وجود دارد و می بایستی با حفظ فرهنگ و آداب و رسوم منطقه اقدام به ساخت و ساز خانه آن هم به شکل سنتی (کپر نشینی ) می شد اما با این حال کمیته امداد امام سعی خود را به کار می گیرد تا این مشکل در منطقه حل گردد.

با انجام طرح هایی همچون اشتغال زایی ، امسال بیش از 100 هزار خانواده کمیته امداد از چرخه حمایت دائم این نهاد خارج می شوند .

انواری با اشاره به چشم انداز 20 ساله کمیته امداد اظهار داشت : کمیته امداد در احياء و ترويج سنت هاي حسنه ي اسلامي همچون احسان، انفاق ، صدقات و نیز تأثير گذاری بر تقويت همبستگي هاي اجتماعي پیشتاز بوده است.

وی خاطر نشان کرد : کمیته امداد در سطح بين المللي و به خصوص جوامع اسلامي به عنوان تكيه گاه قابل اعتناي محرومان و مستضعفان و الگوی مناسبی بر ای کشورهایی که نهضت های اسلامی در آن ها انجام پذیرفته عمل می کند به طوری که تاکنون از 30 کشور نظیر مصر ، تونس ، لیبی ، الجزایر و بحرین درخواست داشته ایم.

انواری اشتغال زایی را از مهم ترین اولویت های کمیته امداد دانست و اظهار داشت : در این راستا برای صد هزار خانوار حدود 7 هزار میلیارد تومان وام اختصاص یافته است که 52 درصد شغل های ایجاد شده مربوط به کشاورزی و شیلات، 30 درصد خدمات شهری، 10 درصد صنایع دستی و مابقی در بخش تولید به کارگیری شده است

وی جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در کشور را 8 درصد عنوان کرد و گفت : ظرفیت خدمات دهی امداد در کشور 4 میلیون نفر تنظیم شده است که علاوه بر آن در مورد 3 میلیون نفر نیز خدمات اورژانسی انجام می پذیرد و البته در میان قشر تحصیل کرده میزان مستمری بگیران از 10 هزار نفر به 120 هزار نفر رسیده که در مقابل آمار دانش آموزان مستمری بگیر به طور محسوسی کاهش داشته است.

انواری با اشاره به اینکه کمیته امداد ، به عنوان بازوی دولت محسوب می شود و شبکه ای فعال است که به نظام و دولت اسلامی کمک می کند افزود : در حال حاضر 15 درصد وام سنگین و سبک در اختیار خانواده های کمیته امداد قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از صدو 80 هزار فرصت شغلی تعریف شده است تصریح کرد : باید به سمت 400 هزار فرصت شغلی گام برداریم.

انواری با بیان اینکه تقریبا 8 7 درصد کل کشور تحت پوشش کمیته امداد می باشند یادآور شد : خانواده های نیازمند شامل دو گروه می باشند خانواده هایی که به ما معرفی می شوند و خانواده هایی که به آنها خدمات فوری داده می شود ، که گاهی اوقات به آنها کمکهای بلاعوض پرداخت می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.