بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده از روش مراقبت مادرانه آغوشی نقش موثری در افزایش اعتماد به نفس در نوزادان نارس به شمار می رود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص این طرح بیان کرد: در این طرح تحقیقاتی یکصد نوزاد نارس کمتر از دو کیلو گرم وزن و بدون مشکل کلینیکی بستری در بحش NICUبه صورت اتفاقی انتخاب و به دو گروه 50 نفره در قالب مراقبت مادرانه آغوشی و گروه کنترل( مراقبت به روش روتین ) تقسیم شدند .

دکتر اشرف محمد زاده با اشاره به اینکه این تحقیق به منظور بررسی میزان اعتماد به نفس مادر در نگهداری و شیردهی نوزاد نارس انجام شد اظهار داشت : این مطالعه نشان داد که نوزادانی که به صورت مراقبت مادرانه آغوشی در بخش مراقبتهای ویژه مراقبت شدند مادرانشان از اعتماد به نفس بهتری برخوردار بوده و زودتر مرخص شده اند.

رئیس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در زایمان های زودرس مادر احساس گناه و هیجان می کند و مستعد افسردگی بعد از زایمان می باشد گفت : روش مراقبت مادرانه آغوشی خطر ابتلا به افسردگی مادر را کاهش می دهد و گرفتن بچه در تماس با قفسه سینه اش به او کمک می کند که بتواند ادامه سن حاملگی فرزندش را کامل کند و امکان مراقبت بهتری به او بدهد .

محمد زاده با بیان اینکه مراقبت مادرانه آغوشی نوعی مراقبت از نوزادان نارس است که در آن نوزاد در تماس پوستی طولانی با مادر قرار می گیرد افزود : این روش قابل استفاده ، آسان و موثر برای ارتقای سلامتی و بهداشت نوزادان نارس می باشد و همچنین کمک می کند تا نوزاد مورد نظر به سطح نوزادان عادی برسد/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.