حضور مجدد سيلويو برلوسکنی در صحنه و کناره گیری ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا ، این کشور را بار دیگر تحت فشار قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فرانس 24 ، سیلویو برلوسکنی علت حضور مجدد خود در انتخابات پارلمانی را فوریت اوضاع و عملکرد اسف بار جانشین خود عنوان کرده است.
در حالی که بازارهای مالی از ماریو مونتی به عنوان مرد اصلاحات بازنشستگی، کار، مبارزه با فرار مالیاتی می دانند، اما ایتالیایی معتقدند در دوران مونتی بیکاری افزایش یافته و به 11 درصد رسیده است.  
ایتالیا هم اکنون وارد دوران رکود اقتصادی شده و کاهش نرخ تولید ناخالص داخلی امساله به 2.3 درصد خواهد رسید.
اما در دوران ماریو مونتی، نرخ بهره وام های 10 ساله به 4.54 درصد رسید، در حالیکه یک سال پیش این رقم به 6.6 درصد بود. البته با شروع دوران سردرگمی نرخ بهره وام ها نیز افزایش خواهد یافت.
با وجود اينکه ایتالیا یکی از بزرگترین وام گیرندگان در منطقه یورو مي باشد، اما آژانس اعتبارسنجی استاندارد اند پورز از هم اکنون هشدار داده که رتبه اعتباری ایتالیا را کاهش خواهد داد.  
جیمز والستون استاد دانشگاه آمریکایی رم، می گوید: هشدار آژانس اعتبارسنجی استاندارد اند پورز خبر خوبی برای ایتالیا نیست و با اين وجود تمام تدابیر ریاضتی که ماریو مونتی در یکسال گذشته اجرا کرد ممکن است زیر سئوال برود و در نتيجه ما ممکن است با شرایط ناپایداری همانند یونان روبرو شویم.
برچسب ها: برلوسکنی ، مونتی ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار