قم/

گرامیداشت شهید فهیمه سیاری در قم

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره طلبه شهید فهیمه سیاری با حضور اساتید و طلاب جامعة‌الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در این مراسم یکی از بانوان همرزم شهید فهیمه سیاری به بیان خاطراتی از دوران طلبگی و شهادت این بانوی شهیده پرداخت.

طلبه شهید فهیمه سیاری ،فعالیت‌های گسترده‌ فرهنگی، اولین پرچمدار راهپیمایی زنان علیه رژیم شاهنشاهی در استان زنجان بود.. وی که در حوزه علمیه با نظارت شهید قدوسی تحصیل می کرد، در سال 1359 به درخواست آموزش و پرورش و سپاه ناحیه بانه همراه با تعدادی دیگر از بانوان طلبه برای تبلیغ معارف اسلامی به کردستان رهسپار شد.

این شهید والامقام در بین راه بانه و سقز مورد اصابت گلوله منافقان قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بنابر اعلام ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی با توجه به جایگاه این بانوی شهید به عنوان الگوی نسل جوان وی به عنوان شهید بسیج طلاب در سال 91 معرفی شده و قرار است آیین‌هایی بزرگداشتی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور از 12 آذر سالروز شهادت وی تا ایام الله دهه فجر امسال برگزار شود.

آقای عقیلی رییس ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی با اشاره برگزاری یادواره شهیده سیاری در چهاربخش دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و عمومی(اقشار مختلف) به بخش دانش‌آموزی این آیین بزرگداشت اشاره کرد و گفت:‌ در این بخش زندگی این بانوی شهیده به عنوان الگوی علم و اخلاق و حجاب و رعایت پوشش اسلامی در دوره طاغوت به دانش آموزان معرفی می شود و آنها با نوشتن نامه‌ای خطاب به شهیده سیاری، در این آیین شرکت می‌کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.