"يازان عبدالله" فعال سياسي سوري در مصاحبه با شبكه "راشا تودي" اظهار داشت كه علت مداخله غرب در امور سوريه، قرار داشتن اين کشور در جبهه مقاومت ايران و حزب الله است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي،  وي همچنين از احتمال استفاده معارضين سوري از "سلاح هاي شيميايي" به منظور "پاكسازي قومي" و عليه اقليت هاي آن كشور خبر داد.  
عبدالله در مورد ادعاي تركيه در خصوص لزوم استقرار موشك هاي پاتريوت به منظور مقابله با حمله احتمالي از سوي سوريه آن را بحثي "مضحك" خواند و قويا اظهار داشت كه سوريه به تركيه حمله نخواهد كرد.  
وي افزود: "دولت سوريه چرا بايد چنين كاري را انجام دهد؟"  
وي در مورد علت مداخله غرب در امور سوريه گفت "سوريه در جبهه مقاومت ايران و حزب الله لبنان قرار دارد و روابط نزديكي نيز با كشور روسيه دارد. غرب مي داند كه سوريه دوست كشورهاي غربي نيست و متوجه شده كه مذاكره با سوريه نظر دولت آن كشور را تغيير نخواهد داد و به اين نتيجه رسيده اند كه تغيير نظام در آن كشور تنها راه چاره است."  
وي به جاه طلبي هاي اقتصادي تركيه و قطر نيز اشاره كرد و قرارداد انتقال گاز ميان قطر و تركيه را با هدف كنار گذاشتن روسيه از بازار گاز ذكر كرد.  
وي در مورد ادعاهاي غرب در مورد دسترسي سوريه به سلاح شيميايي گفت "واقعيت دقيقا بر عكس است. من تصاويري را در شبکه هاي اجتماعي ديده ام كه در آن گروههاي تندروي سلفي معارض در شمال سوريه سلاحهاي شيميايي را انبار كرده اند. سلاحهايي كه نام شركت هاي تُرك بر روي آنها درج شده بود."
اين فعال سياسي همچنين به قرار دادن نام چند گروه معارض سوري در فهرست سازمان هاي تروريستي سازمان ملل متحد اشاره كرد و از استفاده احتمالي آنان از سلاح شيميايي ابراز نگراني كرد و آن را بهانه اي براي تجاوز نظامي غرب عليه سوريه دانست.  

برچسب ها: یازان ، سوریه ، ایران ، معارضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار